-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
ID. Buzz Cargo får flere oppgraderinger
Mer effekt, mer utstyr, økt tilhengerkapasitet og firehjulsdrift.
I 2023 ble en elektrisk varebil for første gang det mest solgte nyttekjøretøyet under 3,5 tonn. Om du lurer: Ja, det var Volkswagen ID. Buzz Cargo. 3.407 slike ble registrert i Norge i 2023, og til nå er nesten 5.500 eksemplarer registrert.
Nå forteller importøren at det samtidig kommer flere andre oppgraderinger.
- Vi har nylig åpnet for bestilling av oppgraderte ID. Buzz Cargo, og etter sommeren 2024 vil vi åpne for bestilling av 4MOTION firehjulsdrift. Vi vet at firehjulsdrift er noe norske kunder setter pris på, og vi forventer stor interesse for bilen, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Oppgraderingene innebærer større batteripakke og større motor.
Effekten øker fra 204 hestekrefter til 286 hestekrefter for varianten med tohjulsdrift, og til 340 hestekrefter for 4MOTION-utgaven.
Begge utgavene vil også ha et dreiemoment på 550 newtonmeter, og i tillegg få økt tilhengervekt.
YrkesBil har spurt hva som blir den nye tilhengerkapasiteten, og fikk følgende svar fra Stian Blindheim, kommunikasjonssjef for Volkswagen i Harald A. Møller:
«Dagens modell har 1.000 kg hengervekt. Estimert hengervekt på oppgradert modell med tohjulstrekk er 1.200 kg, mens vi foreløpig ikke har et estimat på hengervekt for modellen med 4MOTION».
(artikkelen fortsetter under)
I oppgraderte versjoner er også både forvarming av batteriet og forbedret ladehastighet på plass.
ID. software 5.2 og forbedret infotainment-skjerm som nå måler 12,9 tommer er også en del av pakken.
Standard utstyrsnivå er også økt sammenlignet med tidligere modell, og blant annet er nå både intelligent hastighetsassistent, trafikkskiltgjenkjenning og Lane Assist på plass.
Det er også Førerassistentpakke, som blant annet inkluderer blindsoneassistent med rear traffic alert og utstigningsvarsel. Bilen kan også leveres med varmepumpe som tilvalg.
LES OGSÅ:
-
Klar melding til myndighetene: – Det er faktisk ikke teknologien som begrenser oss i dag
-
Tvillinger, hvem skal man velge?
-
Crafter som GTI
-
Glimt av «nye» Crafter
-
- En forhandler som skiller seg ut
-
– Vi skal fortsatt være nummer en
-
Volkswagen-dominans i varebilmarkedet
-
Komplett elbil-program fra Volkswagen (men hold ikke pusten)
-
Transporter-familie på Oslo Motor Show
-
Bestselgeren tas av plakaten