Audi A4: Audis helårs-cab - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
Audis helårs-cab
NETTKJØRT: Nå som den første snøen har falt i Sør-Norge, er det fint å minnes sommeren som var. En av våre hyggelige opplevelser sist sommer var en åpen tur til Vestlandet. I Audi A4 Cab.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif
De fleste cabrioleter er typiske sommerbiler, for to personer. Men det finnes hederlige unntak, som Audi A4 Cabriolet. Den automatiske kalesjen gjør bilen like tett som en kupé, og elektroniske hjelpemidler tar deg trygt frem på norske vinterveier. Plass for fire personer og bagasje har den også, men en fullverdig familiebil kan vi nok ikke karakterisere den som. Til det er både bakseteplass og bagasjerom for smått. Men to voksne og to barn med bagasje nok for en weekend går bra.

Vi hadde gleden av å kjøre A4 Caben på tre av sommerens virkelig fine dager. Fine nok til at vi kjørte åpent rundt på Vestlandet fra morgen til langt på kveld. Den trinnløse multitronic gearingen vårt eksemplar var utstyrt med fungerte utmerket på vanlige landeveier. Når vi ønsket å kjøre mer aktivt gikk vi over til manuell gearing via knappene på rattet. Og spesielt under nedklatringen til Geiranger og opp Ørneveien fant vi det best egnet med manuelle skift. Da kom også V6-brummingen bedre til sin rett.

Estetisk
A4 Cab har et utseende de fleste faller for med sine rene, elegante linjer innrammet med aluminiumslister. Interiøret er stilrent og tidløst med klokker og luftdyser rammet inn i børstet aluminium. De elektrisk justerbare sportssetene ga svært behagelig sittestilling og gode muligheter for justeringer. Selv dagsøkter på drøye 60 mil på svingete vestlandsveier forløp uten at vi ble slitne. God hjelp til å finne optimal sittestilling fikk vi også av rattets 4-veis justering.

Vi kjørte en A4 Cab med foreløpig minste motoralternativ, en 2,4-liters V6 på 170hk og med et maks dreiemoment på 230 Newtonmeter ved 3.200 omdreininger. Ingen utpreget racer, men rask nok til at 0 til 100 går unna på 9,8 sekunder. Siden vi bare var to personer på vår ferd, valgte vi å benytte vindavviseren over baksetet, og den gjorde sin oppgave med glans slik at vi satt lunt og behagelig selv på motorvei med tillatt hastighet på 100 km/t.

I oktober-utgaven av BIL kan du lese mer om bladets inntrykk av bilen. Og før du løper til kiosken for å få tak i bladet, kan du jo kose deg med bildene våre, fra et Vestland badet i sol og sommer. Og med A4 Cab som modell. Både naken og påkledd.

FOTOALBUM: (Klikk for store bilder)

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: