-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
MG ZT 160 1.8T
Rovers sportslige modeller har fått MGemblemet i fronten og litt dristigere innpakning.
Først publisert i BIL 5 - 2003.
For det norske markedet har MG vært den lille toseteren, men nå kommer også de større modellene, og ZT er først ute. Med Rover 75 som basis leveres MG ZT både som sedan og stasjonsvogn, og med den lille 1,8-literen med turbo og 160 hk. Men på andre markeder hvor sylindervolum ikke skattlegges like tungt får du ZT også med 2,5-liters V-sekser og 160, 180 eller 190 hk, og to dieselmotorer står også på ZT-programmet.
Med turbo og ladeluftkjøler øker 1,8-literens effekt fra 120 til 160 hk, og dreiemomentet fra 160 til 215 Nm.Nok til å gi MGen et trivelig fraspark, men direkte sportslig blir det ikke. Dette er nemlig ingen lettvekter – egenvekten med sjåfør er 1535 og 160 hk er faktisk ikke mer enn høyst nødvendig. Men den sportslige karakteren finner du likevel. Den ligger i understellet, og selv om MGen bærer mye Rover 75 i seg er den vesentlig mer sportslig og kontant. Styreresponsen er
god, og stabiliteten er førsteklasses. På dårlig vei avslører den at det med fordel kunne vært gjort mer med fjæringen og dempingen. Den tar humpene litt for kontant og det er ingen fare for at du skal glemme at dette er en sportslig avstemt kjøredoning.
MG ZT er litt rampete, ikke så glattpolert som mange av konkurrentene, og sammenlignet med for eksempel Mondeo har den ikke samme nivå når det gjelder kjøreegenskaper. Men når det gjelder karakter har ZT vesentlig mer å by på.
Skinnsetene er gode å sitte i og har den korrekte britiske skinnkvaliteten. Bruken av semsket i rygg og sittepute sørger for at du sitter støtt. Interiøret ellers er i tradisjonell Rover 75-stil, men tredetaljene er byttet med lakkerte og materialvalget er bevisst litt friskere. MG skal jo levere biler som trekker yngre kjøpere til MG. Det må da være kjøpere som gjerne vil ha en bil med sjel, det har denne. Den er ikke raskest, den har ikke de hvasseste kjøreegenskapene, men den gir deg den gode følelsen, den som gjør hver biltur til en opplevelse.
MG ZT 160 1.8T:
Motor: 4-sylindret. Turbo m/ladeluftkjøler. Sylindervolum: 1796 ccm. Effekt: 118 kW (160 hk) v/5500 o/min. Dreiemoment: 215 Nm v/2100 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 225/45VR18.
Mål: Lengde: 474,0 cm. Bredde: 178,0 cm. Høyde: 141,0 cm. Akselavstand: 274,0 cm. Sporvidde f/b: 150,5/150,5 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1535 kg. Tillatt totalvekt: 1940 kg. Maks
vogntogvekt: 3540 kg. Maks taklast: 80 kg.
Bagasjerom: 432 liter (VDA).
Tankvolum: 65 liter.
Aks. 0 - 100: 8,9 sek
Toppfart: 212 km/t
Forbruk bykjøring: 1,14 l/mil
Forbruk landevei: 0,62 l/mil
Forbruk snitt: 0,81 l/mil
CO2-utslipp: 194 g/km
Pris: kr. 369.900,-
Forbruk i følge 99/100/EU.