-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Seat Toledo: Ikke som alle andre
Seat satser for fullt i Norge. Den splitter nye Toledo skal være blikkfanget. En bil som er annerledes. Sportslig og funksjonell med masse plass. Dette blir neppe bilen du ser på hvert gatehjørne.
Først publisert i BIL 10 - 2004.
Seat skal ikke lage kjedelige biler. Det skal være biler med sportslig, sydlig temperament og det er ikke uten grunn at Seat i dag er en del av Audi-divisjonen innen VWkonsernet.
Toledo er en romslig familiebil med særlig god komfort i baksetet og med 500 liters bagasjerom. Kjørestilen er sportslig og sittekomforten er ikke som i mange andre flerbruksbiler. Mens man i mange andre biler setter seg inn i bilen – setter man seg i Seat Toledo ned i sportslige seter. Dermed blir det en sportslig kjørestil og det er tydelig at det er et tett samarbeid mellom Audi og Seat når det gjelder form og funksjon.
Klar på nyåret
Seat skifter ut alle modeller. Sammenlignet med tidligere Toledo er det bare én ting som er beholdt – navnet. Den nye bilen kommer med to bensinmotorer og to meget spennende dieselmotorer. Alle motorer finnes også i Seat Altea og Seat forventer seg meget av Toledo med diesel på enten 105 og 140 HK.
I januar eller tidlig februar neste år lanseres Toledo i Norge. I tillegg til dagens i Kristiansand, Ski, Stavanger og Fredrikstad skal det komme forhandlere i Oslo, Bergen og Trondheim. Seat skal ikke selv drive med detaljsalg av biler, og mener det er mulig å betjene det norske markedet fra Sverige. Møllergruppen skal drive salg og distribusjon av deler. Seat er jo en del av VW-gruppen.
Signalbil
Seat hevder at den nye Toledo skal trekke helt nye kunder til Seat. Mens den gamle Toledo har vært en bil uten særpreg og image, skal den nye være for unge, aktive mennesker som gjerne skiller seg litt ut. Konkurrenter er Toyota Corolla Verso, Renault Mègane Scenic og Peugeot 307 SW. Men sammenlignes bilens innvendige plass er det like naturlig å vurdere bilen mot Renault Laguna som med Renault Mègane. Dog vil ikke Toledo komme som 7-seter med tre seterekker.
Det er lagt stor vekt på sikkerhet. Når bilen begynner å rulle låses alle dører automatisk. Men systemet krever at når man senere skal åpne døren – må man trekke i døråpneren to ganger. Først må man oppheve låsesystemet og deretter åpnes døren. Ingeniørene ved Seat hevder at slik må det bare bli om man vil ha et sikkert system der dørene låses automatisk når bilen begynner å rulle.
Lengde: 445,8 cm. Bredde: 176,8 cm. Høyde: 157,2 cm. Akselavstand: 257,8 cm. Bagasjevolum: 500 liter. Tankvolum: 55 liter.
Lanseres i Norge i januar/februar 2005. Priser er ikke klare.