-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi A4 facelift
Audi har fått nytt ansikt, nå er turen kommet til A4. Teknisk er det også forbedringer.
Først publisert i BIL 11 - 2004.
Audi kommer med fornyet A4 i både sedan og stasjonsvogn pluss S4-versjonene samtidig. Interiøret er nesten urørt, men utvendig er endringene tydelige. Nye lykter foran og bak, og med den karakteristiske nye Audi-grillen. Samtidig kommer det noen nye motorer under panseret.
For diesel-entusiaster kommer 2.0 TDi-motoren med 140 hk og 320 Nm, et godt valg både driftsøkonomisk og kjøremessig. Over denne har man 3.0 TDi-motoren fra A6, men her i 204-hesters versjon. Dette er en solid kraftpakke med hele 450 Nm.
Hvis bensinmotor frister mer, kommer en 2.0 TFSi med 200 hk, som også vil dukke opp i Golf GTI. Denne imponerte med meget gode kraftressurser, på autobahn holdt denne en A4 med 3-liters TDi-motor i sjakk under akselerasjon fra 120 km/t. Men dersom dette ikke holder kan man gå for 3.2 V6 FSi hentet fra A6, med 255 hester. Men det er ikke slutt der, øverst troner S4 med 4,2-liters V8 som yter 344 hester. Flere av motorene før faceliften er også tilgjengelige, som 1.8T med 163 hester.
Hjulopphenget er oppgradert med komponenter hentet fra nye A6 og fra S4. En kjøretur i Bayern på både autobahn og svingete landevei avslører at A4 har tatt et steg videre med tanke på kjøreegenskaper. Hastighetsavhengig servostyring, Servotronic, er standard på de større motorene.
Som før vil Audi tilby S-Line med blant annet sportsunderstell, delskinns-interiør og 17-tommers felger til drøyt 20.000 kroner. Prisene begynner på 285.800 med 1.6-liters/102 hk motor, mens 2.0-literen med 130 hk vil koste 327.100. Audi S4 med Våtter sniker seg så vidt under millionen.
Audi A4 3.0 TDi quattro
Pris: 589.000 kr.
Motor: 6-sylindret V-motor. 2967 ccm. 150 kW (204 hk) v/3500-4500 o/min. 450 Nm v/1400-3150 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 458 x 177 x 143 cm. Akselavstand: 265 cm. Egenvekt: 1610 kg. Tillatt totalvekt: 2160 kg.
Dekk: 205/55R16W.
Bagasjerom: 460 liter (VDA).
Tankvolum: 63 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 7,2 sek.
Toppfart: 235 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,75 l/mil.
CO2-utslipp: 203 g/km.
Konkurrenter: BMW 3-serie, Mercedes-Benz C-Klasse, Jaguar X-Type.