-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Subarus hybrid-konsept
Subaru nøyde seg ikke med å Europa-debutere sin Tribeca i Geneve. De viste oss også en konseptbil som faktisk var ganske vellykket.
Helt fra designsjef Andreas Zapatina innførte det nye Subaru-ansiktet, har jeg lurt på hva han egentlig drev med. Riktignok var han hos Alfa Romeo en lang periode, men man skal være ganske skjeløyd for å påstå at denne fronten har noe som helst med elegant italiensk å gjøre.
Men på den konseptbilen jeg for første gang så i Geneve, B5-TPH heter den, hadde han faktisk fått fasong på den. Og da ble han åpenbart såpass inspirert at hele bilen kom vellykket ut av formen. En 2-dørs sportscoupé der en smal A-stolpe og en bred B-stolpe er det eneste som bryter profilen.
Bak ser det ut som det er et kontinuerlig glassbelte rundt det hele. Det finnes da heller ikke noen konvensjonell bakluke, hele bakre avdeling åpner seg sammen med taket når du skal ha noe derfra.
En myk, nydelig crossover, en blanding av coupé og stasjonsvogn. Og den høye bakkeklaringen, 20 cm, bløffer ikke. Her er det selvfølgelig fullblods firehjulsdrift som også gir bilen terrengegenskaper.
Fartsegenskaper skryter den ikke av, men de burde også være til stede. Drivpakka er for det første en 2 liters boxer, fire sylindre, som yter 260 hester. I tillegg har den en batteripakke og en el-motor som ikke er på mer enn 16 hester, men som er der først og fremst for å øke dreiemomentet ved lavere turtall. Enda bedre aks, og litt bensinsparing, betyr nok dette.
Det er også her vi finner forklaringen på TPH-delen av modellnavnet: Turbo Parallell Hybrid, står disse bokstavene for. Det skulle vel egentlig stått Turbos – det er to av dem for sikkerhets skyld.
Subaru omtaler konstruksjonen som om det er like før noe liknende kommer i produksjon. Det er i så fall noe å glede seg til.