-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
ForFour forsvinner
Daimlerchrysler og Mitsubishi er enige. Produksjonen av Smart ForFour opphører. Nå.
Man har lenge visst at det var denne veien det kom til å gå med store-Smart. Men ikke at det var slik det skulle skje. De to partnerne diskuterte seg frem til en avtale der produksjonsstoppen i realiteten fikk tilbakevirkende kraft.
Det er på Mitsubishi-fabrikken i Born den store Smarten har trillet av båndet. Side om side med japanernes Colt. Nå blir det bare Colt, det betyr mindre arbeid for fabrikken og det betyr at noen må kompensere for det økonomiske tapet.
Hvor stor den summen er, vil ingen av partene snakke om, men japanske medier har tidligere antydet rett i underkant av 250 millioner euro.
Daimlerchrysler har tidligere sagt at bortfallet av ForFour vil koste dem rundt 1 milliard euro. Dette inkluderer blant annet å styre avviklingen av 300 arbeidsplasser.
Selv om ForTwo kommer med nye modell til høsten, vil ikke det kreve et så mye større produksjonsapparat at disse arbeidsplassene kan kompenseres for der. Til denne handelen hører forresten at motorfabrikken i Kölleda i Tyskland nå går helt over til Daimlerchrysler.
Ingen av oss aner vel egentlig hvor mange milliarder dette ForFour-eventyret har kostet. Tapet er forholdsvis bunnløst.