-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lada C: Censasjonell!
Vi har sett mye rart fra Lada opp gjennom årene. Konseptbilen Lada C er imidlertid praktfull. Men så kommer den da også fra Østerrike.
C er egentlig navnet på en helt ny plattform fra den store russiske Autovaz-fabrikken i Togliattigrad. Med andre ord: en bil i Golf-klassen.
Plattformen debuterte på Moskva-utstillingen i høst, men nå har den fått karosseri og blir derfor litt mer interessant. Ikke minst fordi karosseriet er uhyre spennende.
Her har vi en tettpakket, muskler hele veien, stålgrå tredørs hatchback med en av utstillingens mest prominente fronter. Lang, lang snute som avsluttes (eller starter) med et ganske enormt gap, rammet inn av en sekskant.
Fra siden får man en ny følelse av hva kileformet egentlig er, og bakfra er det store lys og noe som nesten ser ut som skjermer som fortsetter videre bakover og definitivt leder tankene hen på krefter og skikkelig fraspark.
Nå er ikke alt dette russisk. Togliatti er vant til å bruke konsulenter. Porsche har tjent godt på disse folkene tidligere, nå er det Magna, som blant annet driver bilfabrikker i Østerrike, som er konsulenten både på plattform, drivlinje og eksteriør.
Det er ikke særlig sannsynlig at den endelige produksjonsmodellen vil se ut som denne, men hvis dagens konsept antyder ambisjonene, kan vi bare sette oss tilbake og vente på at noen tar opp agenturet igjen.
Fabrikken forteller ikke mye om hva de egentlig har tenkt med denne modellen heller, og vi har sett mange før som ikke er blitt noe av. Men vi kan jo i hvert fall gjengi at denne er ment til motorer på mellom 1,6 og 2 liter (det betyr inntil 230 hk), og måler 421 x 184 x155 cm.
Her står den på 18-tommers 40-profil dekk, men det blir nok heller ikke helt typisk for den fremtidige C-segment Ladaen.
Men et friskt pust representerte dette konseptet.