-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Citroën DS er tilbake
Ny logo. Ny corporate identity. Ny bilfamilie som skal hete DS! Tenker ikke Citroën krise?
Det vi visste var at Citroën skulle presentere sine nye corporate farger og sin nye logo. Men allerede ved Paris-utstillingstider, hadde vi vel egentlig avslørt akkurat det. En varm gråtone og en nesten like rød rødfarge som før, og en logo som ser ut som den har smeltet i solen, og med Citroën-navnet i ny font.
Les våre observasjoner fra Paris her
Men for riktig å demonstrere at her mente de alvor, presenterte de samtidig en ny konseptbil som heter DS Inside, og de fortalte at neste år kommer en ny modell som skal hete DS3, og deretter kommer DS4 og DS5.
Bilen fikk vi ikke sett mye av, den ble vist i korte glimt hvert kvarter. Det er lenge siden jeg har vært så nær at noe ble stormet av 200 rasende fotografer. Det ble nesten mytteri!
Det umiddelbare inntrykket var et litt uheldig resultat av at en Mini og en C5 har hatt seg. Jeg har imidlertid et visst håp om at inntrykket bedrer seg når jeg får jobbet litt mere med den.
Reinvent
Men Citroën skal ikke rote for meget med DS-navnet, det er fremdeles mange av oss som tar den mer enn 50 år gamle modellen på alvor.
Under hele denne operasjonen ligger at Citroën skal bygge opp et nytt forhold både til kunder og til eget distribusjonsapparat. Fabrikken sier at de reinverterer seg selv - finner seg selv opp på nytt.
Det høres umiddelbart ganske voldsomt ut, og alle forhandlerne vil umiddelbart reagere og si at dette er dyrt og i disse dager har de ikke penger å bruke på slikt. Men Citroën virker ganske tålmodige, tre år kan det i hvert fall få ta og gjenoppfinne seg selv.
Det kommer nok mer om denne bilen når inntrykkene fra dagens kamp på barrikadene demper seg litt.