-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyota-sjef tar styringa
Vi har lenge gått og ventet på en ekte sportsbil fra Lexus. Nå tyder mye på at en lansering er nært forestående.
Vi har møtt Lexus LF-A som konseptbil på flere messer, både som coupé og i en nydelig roadster-innpakning. Vi har også presentert spionbilder av bilen under testing, og det er en ny dose slike vi byr på i denne omgangen.
Men vi kan også gi deg noen flere faktaopplysninger. For mens de fleste bruker Nürburgring som hemmelig testbase, gjør Lexus dette i full offentlighet. Under 24-timersløpet førstkommende helg, stiller de med to LF-A i tillegg til en løpsrigget IS-F.
Dekknavn
Riktignok heter teamet Gazoo Racing, men det er ingen tvil om at her er Toyotas egne folk sterkt engasjerte. Og det skyldes ikke minst at påtroppende styreformannen, Akiyo Toyoda (52) som er barnebarn av grunnleggeren, er svært racinginteressert. Så interessert at mye tyder på at han egenhendig kommer til å ratte bilen i 24-timersløpet.
En titt på den offisielle startlisten styrker mistanken. Der står nemlig psevdonymet Morizo oppført som sjåfør, både på Lexus LF-A og på IS-F. Toyota-presidenten har også ved tidligere anledninger deltatt i billøp, så det er i så fall ingen debutant vi får oppleve på den krevende Nordsløyfa. Og erfaring kan trengs, for denne klassiske banen er nådeløs.
Også i fjor deltok Lexus i 24-timersløpet. Se linker til konseptbilene.
Standard
Det sies at bilen som skal delta i 24-timersløpet er en mer eller mindre standard produksjonsbil med innmontert sikkerhetsutstyr. Skjønt produksjonsbil i vanlig forstand er det ikke snakk om – med en 5-liters V10 på drøye 500 hk og en årstakt på noen hundre, blir dette en sportsbil for spesielt interesserte som kan bla opp tilstrekkelig med cash.
Det er mange som har etterlyst en skikkelig sportsbil fra Toyota-konsernet etter at Supra forsvant. Enda verre ble det da også produksjonen av Celica og MR2 opphørte. Går det som entusiastene håper, vil en ny LF-A stå klar til Tokyo-utstillingen i oktober.