2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo
2010 Porsche 997 Turbo

Porsche med turbobilder fra Lofoten

Vi har fått flere rapporter om hemmelige Porscher i Lofoten. Her er forklaringen - en ansiktsløftet 997 Turbo i vill norsk natur.

Publisert Sist oppdatert

Til tross for at vi har sett spionbilder av en kommende 998, tar Porsche konsekvensene av at merkets krevende kunder ikke er fornøyd med ytelsene på dagens 997 Turbo.

For de som ikke la ferien til Lofoten i sommer, blir bilutstillingen i Frankfurt første mulighet til å se en solid oppdatert versjon av Turboen. Det bør holde fred i leiren frem til 998 er klar.

Ny motor

Det er ikke lett å være konge på haugen i sportsbilbransjen om dagen.

Særlig er det nok ytelsene, og ikke minst de påståtte ytelsene, i Nissan GT-R som har gjort at Porsche har tatt skikkelig tak i sin 911 Turbo.

Den største nyheten er selvsagt motoren. Dette er farvel til 3,6-literen og velkommen til den nye 3,8-literen som vi blant annet kjenner fra Carrera S.

Ved hjelp av direkte innsprøytning og to turboer gjør det at den, i likhet med Panamera, får 500 hester.

Den kan selvsagt leveres med Porsches fremragende toclutchkasse, PDK, eller med manuell gearing.

Gledelig for mange er antagelig at det som nærmest har vært gearknapper der du kan geare opp og ned på sammen knappen, nå erstattes av mer seriøse hendler i F1-stil.

Høyre gearer opp og venstre ned. De sitter imidlertid fortsatt på rattet.

Skulle du ha vent deg til dagens knapper, kan du velge å få dem i stedet – kunden har selvsagt alltid rett.

Mer trekk bak og mindre vekt

Det stopper imidlertid ikke der. En reprogrammert versjon av Porsche Traction Management som distribuer kreftene mellom for- og bakdifferensialen via en elektrisk styrt clutch sørger for at du får mer trykk bak for økt Porsche-følelse.

I tillegg har man gjort en større jobb med stabilitetsprogrammet PSM, noe som skal gjøre det enda morsommere å kjøre Porsche Turbo.

Vekten er også redusert, og nye RS Spyder-felger bidrar til mindre uavfjæret vekt. Bilen bør være klar for Europa i november.

Fotografert i norsk natur

Bildene som nå går verden over av den nyoppussede Turboen har høye fjell og hav rundt seg.Det skyldes at bildene er tatt i Lofoten denne sommeren.

Vi har også sikre obserasjoner fra lesere som har sett bilene på Atlanterhavsveien, nord for Molde. Det bekreftes også av videoen hentet fra YouTube i bunnen av artikkelen.

Ting kan tyde på at folket i Stuttgart har god kontakt med de som styrer været – for særlig mye bedre forhold for fantastiske bilbilder enn det man har hatt nordpå denne sommeren kan det knapt være mulig å finne.

Powered by Labrador CMS