-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny C-Max – ingen ekstremist
Neste generasjon Ford C-Max er avslørt under testing. Den blir ikke like ekstrem som vi ble forespeilet. Men noen av egenskapene er overført fra konseptbilen.
På vårens Genève-utstilling møtte vi et lekkert blikkfang hos Ford. Med betegnelse Iosis Max Concept, bar det bud om en kommende MAV. I tilfelle du lurer, står det for Multi Activity Vehicle, som vel blir til FAB (FlerAktivitesBil) på norsk.
Iosis Max viste lekre linjer, men mest av alt imponerte den med glupe dørløsninger, både på sidene og bak. En fraværende B-stolpe gjorde i tillegg adkomsten til de indre gemakker meget bekvem.
Tonet ned
Nå som vi får tilgang til de første spionbilder, ser vi at skyvedørene fortsatt er på plass. Men selv om det er vanskelig å avsløre med sikkerhet, er med stor sannsynlighet også B-stolpene tilbake for å sikre en solid konstruksjon som kommer velberget gjennom tøffe kollisjonstester.
Hvorvidt bakdøra får en like smart og plasseffektiv utforming som på konseptbilen, er vanskelig å avgjøre fra disse bildene. Men det kan se ut som den er mer konvensjonelt utformet.
Produksjonsbilen blir vesentlig større enn konseptbilen, kanskje til og med stor nok for en tredje seterad som dagens C-Max mangler. Men dessverre blir utseendet langt mer konvensjonelt, slik tilfellet ofte er når et prosjekt går fra konsept til produksjonsklar bil.
Paris 2010
Ifølge våre kilder skal neste C-Max debutere på Paris-utstillingen høsten 2010.
Vi serverer også noen bilder av en nærmest umaskert Fiesta sedan som klargjøres for det amerikanske markedet. Denne er tilpasset amerikansk smak, mens vi i Norge fortrekker Fiesta som 5-dørs kombikupé.
LES HVA VI SKREV ETTER FØRSTE TUR MED NY FIESTA