-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsches nye klassiker
Her er en klassiker for en engere krets av Porsche-entusiaster. Den debuterer i Frankfurt om et par uker.
911 Sport Classic blir utvilsomt en godbit for de ivrigste Porsche-samlere. Et begrenset opplag på bare 250 eksemplarer sørger for at den blir eksklusiv og dermed, med stor sannsynlighet, et investeringsobjekt.
Porsche Exclusive, avdelingen for skreddersøm hos sportsbilprodusenten, har brukt tre år på å utvikle spesialmodellen med en rekke spesialdetaljer.
Håndarbeid
Legg merke til det spesielle taket med to hevede partier. Bakskjermene er 44 mm bredere enn på bilen den er basert på, en Carrera S. Dermed er det plass til litt ekstra sporvidde på bakakselen.
Frontspoileren har fått en elegant underleppe og den faste hekkspoileren er inspirert av den legendariske ducktailen på 1973-utgaven av Carrera RS 2,7.
Motoren er Porsches 3,8-liters bokser med direkteinnsprøyting – for anledningen med 408 hk, 23 mer enn originalen
Standard på 911 Sport Classic er 6-trinns manuell gearkasse, PCCB keramiske bremser, PASM sportschassis som senker bilen med 20 mm, samt mekanisk bakdiff og spesielle 19-tommers felger med sorte eiker.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Raffinert
Interiøret viderefører det eksklusive preget til spesialmodellen, blant annet gjennom bruk av materialer som er nye for Porsche. Et eksempel er setetrekk og dørpaneler kledd med myke skinnstrimler vevd sammen med stoff.
Dashbordet, som inneholder en rekke komponenter spesielt for denne modellen, er kledd med naturskinn i Espresso Nature som gir en elegant kontrast til bilens eksteriør lakkert i Sport Classic Grey.
Til lanseringen av 911 Sport Classic i Frankfurt, har Porsche også designet spesialutstyr for entusiaster, som en spesiell koffert, poloskjorte og cap.
Og selvsagt lager de en 1:43 modellbil som kommende eiere kan hygge seg med frem til den virkelige varen kan parkeres i garasjen, en gang på våren 2010. Prislappen, eksklusiv avgifter, er 169.300 euro.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
SE VIDEO PÅ YOUTUBE: