-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Graham- Brawn GP
Ikke at jeg skal forsøke å fortelle dere hva dere skal satse på, i retning av tipping eller verdiøkning. Men jeg har på følelsen av at av de rundt to dusin klokker som dere vil finne på årets julekalender før julaften, er det denne som vil bli den mest sjeldne.
Graham i seg selv er et klokkemerke som ikke er hver dag.
Nå skal ikke jeg påstå at merket har røtter som går direkte tilbake til midten av 1700-tallet og til George Graham.
”Kronografens far”, mannen som fikk bestilling fra Greenwich Royal Observatory, stedet der streken går, på en Master Clock. En som skulle sette Greenwich Middel Tid, og som skulle brukes av astronomene i deres forskning.
Men ur-merket Graham bruker nå navnet for alt det er verd, og forteller at de bygger armbånds-maskiner, og at dette er det britiske klokkemerket bygget av sveitsere.
Avant garde, eksklusiv, original og med leken estetikk er elementer du vil finne i disse klokkene, får vi også vite.
Men det er altså ikke bare på grunn av slike egenskaper, og fordi merket i seg selv er ganske sjeldent, jeg tror det kan være god grunn til å satse på disse.
De koblet seg jo opp mot det ferske Brawn Formel 1 teamet tidligere i år, uten egentlig å vite at det gikk mot et VM. Men da det var et faktum, ble dette selvfølgelig melket for alt det var verd.
Ikke noe å si på det, men her er et klokkemerke og et Grand Prix team som aldri vil kunne gjenta denne suksessen. For nå skal laget hete Mercedes, og uansett hvordan det går, vil Graham og Brawn aldri mer kunne lage en Formel 1 VM klokke..
Med andre ord, dette vil være en klokke som feirer det eneste kom-vant-forsvant (på ett år) Formel 1 VM noensinne.
La det også være nevnt at Graham er ikke helt nye i forhold til bil. De siste årene har de hatt noe som het Chronofighter RAC – oppkalt etter Royal Automobile Club. Den har, står det, en ”palette” som minner om rattet på en racerbil for at du ”skal få et bedre grep”.
Jeg vet ikke jeg heller.