-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fredrik Healey
For meg – etter at jeg har lært litt om dem, er Frederique Constant, en sveitsisk urprodusent, så eksentrisk at man skulle tro han var britisk.
Grunnen til at jeg har lært litt om vår nye venn Fredrik, er at han i mange år har sponset noe såpass underlig som den lille gjengen som fremdeles kjører gamle Austin Healey biler.
Jeg mener, dette er en skikkelig Genève-basert klokkemaker med 105 års tradisjon (riktignok noen avbrudd underveis) og med fjerde generasjon av en av grunnleggerne, dagens heter Constant Stas, akkurat som oldefaren, i spissen.
Dessuten driver de ikke med vanvittige priser, her får du et røddig gullur for under 3.000 Sveitserfrancs!
En av grunnene til slike priser er nok volumet, vi snakker faktisk om nesten 100.000 stykker i året – om ikke super eksklusivt, så i hvert fall eksklusivt nok til at ikke du har hørt om dem før nå.
Med mindre du kjørte Austin Healey i St. Moritz-samlingen i 2004 eller har deltatt i de globale Healey-samlingene siden (for eksempel den i Sverige i fjor).
Til hvert av disse løpene har Frederique Constant dukket opp med en spesiell klokke. Den siste er et Healey Chrono-Automatic i forbindelse med årets store Challenge i Ontario, Canada.
Opplaget var begrenset til 1888 eksemplarer, og man må til reversen for å kunne lese alle detaljer om klokken, datoen og anledningen. På skiven ser man bare den diskrete Austin Healey logoen.
På hjemmesiden til FC fikk man samtidig en skikkelig og seriøs presentasjon av æresgjestene ved årets møte:
Peter Riley – tidligere fabrikkfører som sikret en Healey 3000 sin første store internasjonale triumf, klasseseier i Liege-Rome-Liege i 1959 og som kjørte UJB 143 på le Mans året etter med ”Gentleman” Jack Sears.
John Sprinzel, som blant annet ordnet til Sprite Sebring-bilene, og Ann Wisdom, som blant annet var kartleser ved noen av Pat Moss sine største Healey bragder. Synd at ikke Fru Erik Carlsson, Pat Moss, også kunne være der, hun døde tidligere i år.
Men slik behandling tyder på at her har vi en urprodusent som også har hjertet sitt, og ikke bare kredittkortleseren, i et skikkelig bilmiljø.
Det er nesten sånn at jeg lurer på om jeg skal sende Fredrik et forslag. Det er nemlig ikke lenge til vi kan markere at Donald Healey startet Monte Carlo rallyet fra Stavanger – riktignok i en Invicta – og vant.
Kunne ikke det vært en idé for en Frederique Constant Healey Special?