-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kompakt crosser fra Nissan
Nissan etablerte en ny klasse med sin Qashqai. Nå skal segmentet under denne revolusjoneres. Våpenet heter Qazana.
Det er utrolig at en bil med et så vanskelig navn som Qashqai kan bli en suksess, men det er den definitivt blitt etter å ha utfordret en rekke tradisjonelle modeller i den såkalte Golf-klassen.
På registreringsstatistikken til Opplysningsrådet for Veitrafikken ligger Qashqai hittil i år på en sjetteplass, mellom størrelser som Volvo V70 og Skoda Octavia, med 2661 registreringer. Og salget går strykende også i en rekke andre markeder i Europa.
LES OGSÅ: Qashqai får et ansiktsløft
Nå ønsker Nissan også å etablere en ny biltype i segmentet under Qashqai, og her er de første bevisene på at den artige Qazana som vi møtte på årets Genève-utstilling, nå nærmer seg samlebåndet.
SE: Nissans nye Q-mobil i Genève
Selv om disse spionbildene er av dårlig teknisk kvalitet, avslører de at konseptbilens former i stor grad overføres til produksjonsutgaven av Qazana.
Bildene avslører en aggressiv front med en markant kjeft og store lykter. Taklinjen er buet, som på konseptet, men dørene blir derimot mer tradisjonelle.
De B-stolpeløse utgavene vi møtte i Genève, er nok for kompliserte og dyre til å bli overført til produksjonsutgaven.
Qazana er utviklet av Nissans europeiske designsenter og den skal bygges side om side med Qashqai ved den britiske fabrikken i Sunderland.
Bilen kommer i salg fra høsten 2010, med et utvalg av bensin- og dieselmotorer. Forhjulsdrift blir standard, men om Nissan finner det interessant kan den muligens dukke opp med firehjulsdrift på et senere tidspunkt.