-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt fra Morgan (Helt sant!)
Hva er det Morgan er kjent for? Å bygge den samme bilen i 50 år? Og her kommer det faktisk en ny. Eva heter hun, Eva GT.
Vi ante ikke at Morgan hadde noe som liknet på en designer før vi møtte Matthew Humphries på Genève-utstillingen i 2005. Da var han fremdeles en 12 år gammel student på transportdesign-linjen i Coventry, men hadde gjort den revolusjonerende AeroMax.
Etter det er han blitt fast inventar på Morgan-standen, og de har eksperimentert mer og mer med nye fasonger.
Nå viser de det første bildet av en firedørs coupé som skal debutere på Pebble Beach i august. På en måte forteller de Bristol hvilken vei den produsenten burde tatt, for her har vi en prototype som følger rett i hælene på den klassiske 403-modellen. To dører, fire seter, avanserte strømlinjer koblet med god merketradisjon.
LES: Morgans historie
Og akkurat som Bristol i 40- og 50-årene, skal Eva bruke en rekkesekser fra BMW. Bristols rekkesekser var en oppgradert utgave av førkrigsmotoren fra legendariske 328. Den Morgan skal bruke, er en twin turbo fra i dag – med tre liters slagvolum vil den yte 306 hester.
LES: Bristols historie
Det var da jeg leste at den vil komme med enten en sekstrinns manuell eller en sekstrinns automat, at det gikk opp for meg at dette var mer enn en konseptbil. Og lenger ned presiserer Morgan at her tar de bestillinger, så sant den ledsages av forsiktige 5.000 pund i depositum.
Pengene skal gå til å kjøpe seg en plass i køen for de første 100 limited edition-modellene, og etter den serien skal ”vanlige” utgaver produseres. Til en pris av ”konkurransedyktig i denne klassen”.
Morgan forteller om det tette samarbeidet de allerede har med ledende tyske underleverandører, som BMW, Siemens, Bosch og mange andre, samtidig som de nå har en konstruksjonsavdeling der unge folk jobber seg mot til sammen fem doktorgrader, og som kan benytte de omfattende utviklings-verkstedene som finnes ved universitetene i Oxford, Cranfield og Birmingham.
Noe av det de jobber med er en kompakt elmotor - dobbelt så kraftig som dagens av tilsvarende størrelse, og en batteripakke med meget større energitetthet enn det vi kjenner i dag.
Dette teamet lover oss en ny Morgan-modell hvert annet år. Man ser for seg å fylle nisjer som elektriske sportsbiler, morobiler for bilsport-weekender og familiesportsbiler som dagens Eva.
Vi får noen spesifikasjoner på den nye bilen også, som – ikke overraskende – er basert på det samme, limte alu-chassiset som Aero SuperSports, og siden man går for lettvekt er det sikkert masse aluminium, og dyktig, lokalt Morgan-håndverk, i karosseriet også.
Motoren drar selvfølgelig gjennom bakhjulene, og i bilen vil den sannsynligvis sertifiseres til 200 g CO2 per km (0,7 l/mil). Toppfarten vil ende på rett under 275 km/t, sier simuleringsarbeidet, og bilen vil veie imponerende 1250 kg.
Det skulle ikke forundre meg om den norske Morgan-importøren allerede mandag hadde sikret den første norske ordren.