-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mini tilbake i rally
Bortimot femti år etter at de skapte sensasjon i Rally Monte Carlo er Mini tilbake i internasjonal rallysport. Trolig med en nordmann bak rattet.
Neste sesong vil Mini kjøre deler av WRC-sesongen, og fra 2012 er de på plass i samtlige runder.
Bilen som skal bringe heder og verdighet tilbake til Mini er en Countryman WRC, utviklet av Prodrive, i nært samarbeid med Mini, og basert på produkjsonsmodellen.
Motoren er en 1,6-liter firesylindret turbomotor og er skreddersydd for den nye Super 2000-klassen, som legger opp til turbo og firehjulstrekk, i kombinasjon med biler som deler flere komponenter med gatebilene. Målet er å redusere kostnadene med 25 prosent.
Utviklingen av bilen er godt i gang, og den første testingen av Mini Countryman WRC, er planlagt allerede denne høsten – da med vår egen Mads Østberg som en av testførerne.
Flere, blant dem anerkjente Autosport, mener Østberg ligger svært godt an til å bli en av Mini-teamets fabrikkjørere allerede fra 2011-sesongen.
Vil skape mer suksess
Ian Robertson, som sitter i styret til BMW, som eier Mini, er sikker på at Mini vil gjøre inntrykk i WRC.
- Jeg er fornøyd med at Mini vil være representert i en av de mest populære grenene av internasjonal motorsport. Suksessen som man har oppnådd i rally, har vært viktig i byggingen av merkevaren. Jeg er overbevist om at vi vil fortsette å legge flere kapiteler til vår suksesshistorie.
Prodrive-sjef David Richards sier forventningene er store.
- På 60-tallet så alle hvordan Mini kjørte i fra V8-motoriserte Forder og vant Monte Carlo rally. Jeg er overbevist om at vår nye Mini vil bli favoritten til en ny generasjon fans, slik den er elsket av millioner av eiere over hele verden.
- Vi har allerede en rekke bekreftede ordre for den nye rallybilen, selv om den ikke leveres før mot starten av 2011-sesongen.
Prodrive har jobbet med utviklingen siden tidlig i 2009.
En historie å ta vare på
BMW var på plass da World Rally Championship debuterte i 1973. Achim Warmbold og nåværende FIA-president, Jean Todt, vant med sin BMW 2002 i det østerrikske Alpenfahrt Rally.
Den siste gangen BMW vant et løp var da Bernard Béguin vant Rally Corsica i 1987.
Mini har imidlertid en tradisjon som går enda lenger tilbake. Engelske Pat Moss vant sin første seier i en Mini 850 tilbake i 1959-utgaven av Mini Miglia National Rally.
Den lille bilen ble nesten ikonisk med sine seiere i Monte Carlo Rally, i 1964, 1965 og 1967.
LES VÅR BOKOMTALE AV MINIS RALLYHISTORIE