img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
31 bilder i galleri
Peugeots urbane HR1
Peugeot viser HR1 i Paris, et konsept for en fremtidig bybil med hybrid drivlinje og eksperimentelle løsninger.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Dette er en bil som ikke passer inn i et eksisterende segment, men kombinerer fordelene fra flere. Den er velegnet for trange bygater, har former som en coupé og sittehøyde som en SUV. Målgruppene er unge, urbane mennesker.

HR1 har en original dørløsning som forenkler adkomsten i trange omgivelser. Interiøret kan enkelt bygges om til å romme fire passasjerer med litt bagasje, eller to passasjerer og mye last.

Drivlinjen benytter Peugeots Hybrid4-teknologi for å holde utslippene lavest mulig. Den kan over korte strekninger kjøre helt utslippsfritt, eller kombinere de to motorene for å gi firehjulsdrift under vanskelige kjøreforhold.

Forhjulene drives av en 3-sylindret 1,2-liters THP bensinmotor med 110 hk. I tillegg har bilen en el-motor som leverer 37 hk til bakhjulene. Dermed oppnår man en total effekt på inntil 147 hk mens forbruket er oppgitt til 0,35 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 80 g/km. Med ren eldrift har HR1 en rekkevidde på 2,5 kilometer.

Bilen har kompakte mål med en lengde på 369 cm, en bredde på 175 og en høyde på 149 cm. Akselavstanden er 231 cm. Egenvekten er 1130 kg.

Bagasjerommet har en kapasitet på 180 liter med fire seter intakt. Fjerner man det ene, øker lastekapasiteten til 457 liter og som 2-seter rommer den 735 liter.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: