-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
555-hesters supertysker
Chassis i aluminium og karosseri i karbonfiber, Wiesmann oppgraderer sin GT MF5 med BMWs nye 4.4-liters twinturbo V8 .
I utgangspunktet kunne man kanskje tro det ikke var snakk om oppgradering. Frem til nå har nemlig bilen hatt V10-motoren som vi kjenner fra forrige generasjon M5.
Våre fotografer i Carparazzi har tatt disse bildene av bilen under testing rundt Nürburgring.
Superlett og superrask
Den nye supermotoren til BMW sørger for at MF5 blir 100 kilo lettere, noe som bør gi den en matchvekt på rett under 1300 kilo.
Motoren har allerede funnet veien til BMW X6, og X5 M, og er på vei inn i M5 og M6 også.
Den nye konfigurasjonen vil gjøre MF5 GT til den kraftigste bilen Wiesmann noen gang har produsert. I rene tall betyr det en oppfart på over 320 kilometer i timen, mens 0-100 går på rett under fire sekunder.
Også i MF4
Wiesmann kommer også til å slippe 4.4-literen også i roadsteren MF4 og GT MF4, da med 407 hestekrefter.
Den noe mindre MF3, vil fortsette med den sekssylindrede motoren, også fra BMW, som gir rundt 350 hester. Denne motoren er oppgradert til å oppfylle kravene til Euro5
Tysk gekko
Bak Wiesmann står Martin og Friedhelm Wiesmann. Bilene blir håndbygget i Dülmen. Firmaet startet i 1985 produksjon av spesialtilpassede hardtopper til kabrioleter, noe de fremdeles gjør.
Egenproduserte biler begynte de med i 1993.
Logoen er tegningen av en gekko, fordi denne øglen har en fenomenal evne til å sitte fast på alt, i Wiesmanns tilfelle, veien. I følge leksikon er det eneste en gekko ikke kan sitte fast på teflon.
Gode hjelpere
For å bidra til utviklingen av chassis har man et nært samarbeid med Bilstein og Eibach. Weismann-modellene er kjent som lettkjørte sportsbiler.
Hele drivlinjen, både motor og girkasser kommer fra BMW.