Honda Accord: Oppfrisket Honda Accord - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
13 bilder i galleri
Oppfrisket Honda Accord
NETTKJØRT: Honda Accord har vært gjennom en aldri så liten ansiktsløftning. Det mest synlige er nye front- og baklykter.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Honda Accord kom i ny drakt i 2008. Når den nå har blitt frisket opp, handler det blant annet om ”de obligatoriske” nye lyktene foran og bak samt noen utstyrs- og interiørdetaljer.

Plassforholdene i denne typiske familie- og firmabilen er fullt på høyde med konkurrentene – når det gjelder kupéen. Førersetet byr på rikelige reguleringsmonn i både lengderetning og vinkling av sitteputen.

Beskjeden bagasjeplass
Bagasjevolumet derimot er ikke like bra. 406 liter sammenlignet med for eksempel 519 liter i Mazda 6 og 549 liter i Ford Mondeo, sier det meste om det.

En side av saken er at volumet ble redusert i forhold til forgjengeren da modellskiftet fant sted i 2008.

En annen ting er at bredden i bagasjerommet er meget beskjedne 77 cm når bakseteryggen legges ned for å få maksimal lastelengde. Avstivningen bak seteryggen stjeler uvanlig mye plass.

Den praktiske bruken ellers er det ingen ting å utsette på. Honda har gjort det til en spesialitet at det er lett å felle ned bakseteryggen, du gjør det enkelt med en hånd. Elektrisk åpning og lukking av bakluka er også verdt å nevne.

Kvalitetsfølelse
Ratt, gearspak, brytere og hendler fremstår med god kvalitetsfølelse på grunn av materialvalg og overflater. En detalj som er et pluss for både komfort og sikkerhet, er ryggekameraet. Den negative siden av førermiljøet er at det er et vell av knapper og brytere å forholde seg til.

Motoren gir meget akseptable fartsressurser, og den er kombinert med en behagelig femtrinns automatkasse. Dessuten kan den vise til et solid dreiemoment.

Hjuloppheng og fjæring har prioritert komfort fremfor sportslig kjørefølelse. Styringen gir god tilbakemelding fra underlaget, men den er ikke den mest kontante.

Lang utstyrsliste
I basisutgave, som heter Lifestyle, har Accord et fornuftig og greit utstyrsnivå. 17-tommers alufelger, p-sensorer foran og bak, cruise control, automatisk svingbelysning og elektrisk innfellbare sidespeil hører til standardutstyret.

For de som ønsker seg noe mer snacks, er neste trinn – Type S – et naturlig valg. Her finner vi blant annet takrails, mørktonede bakruter, alu-pedaler, kombinasjon av skinn- og stoffinteriør og 18-tommers alufelger.

Vår prøvebil har øverste utstyrsnivå som heter Executive, og her inngår blant annet el-drevet soltak og skinninteriør. Dessuten finner vi navigasjon og adaptiv cruise control som ekstrautstyr.

Hondas nye Accord fremstår som et solid stykke håndverk. Godt utstyrt, fin motor og god komfort noteres på plussiden, mens det som nevnt er bagasjevolumet – og en maksimal tilhengervekt på bare 1100 kg – som får et minustegn på vårt skjema.     

FAKTA Honda Accord 2.2 i-DTEC Executive

Motor:

4-syl. diesel, 2199 ccm

Effekt:

110 kW (150 hk) v/4000 o/min.
350 Nm v/2000-2750 o/min.

Mål:

475 x 184 x 147 cm (L/B/H)

Akselavstand:

270,5 cm

Bagasjevolum:

406 liter

Egenvekt m/fører:

1743 kg

Aks. 0-100 km/t:

10,5 sek.

Toppfart:

202 km/t

Snittforbruk:

0,64 l/mil

CO2-utslipp:

167 g/km

Pris fra:

kr 379.800

Pris som prøvekjørt:

kr 479.800

Konkurrenter: Mazda6, Opel Insignia, Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis.

 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: