-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
"Ikke snakk om årgangen"
Noen historier skriver seg selv. Som da den detaljerte oppskriften til journalistpartyet hos Mercedes-Benz datt ned i fanget vårt. "Anika håpet alle var ute til klokka fire!"
Jeg har vært inne på det før, at mandag kveld – bilutstillingen i Frankfurt åpner tirsdag for journalistene – er det en viss innsats fra de store bilfabrikkenes smørbrødavdelinger.
Volkswagen-gruppen stikker av en eller annen grunn av med de fleste gjestene. Der snakker vi om, kanskje, 2000.
BMW forsøker seg med en avslappet mingle-samling, kanskje fem hundre skrivende og fotograferende og filmende, og hva de nå gjør alle sammen, er innom.
Mens Mercedes kjører stilig, med barer og mat og desserter og barer igjen, og åpenbare muligheter for å sette seg ned.
Ikke at jeg vet det, for jeg var ikke der heller. Men på vei inn på utstillingen tirsdag gikk jeg forbi en stolpe der hele oppskriften til «Daimler IAA 2013 Abend Event» hang.
Strålende lesing.
For eksempel vet jeg at de hadde på lager 250 Geräucherte Entenbrust auf Blaukrautsalat in der Croustade og like mange Gazpacho og Mørkt maisbrød med rekesalat – blant mye annet i fingermatavdelingen.
Men så begynner det å bli interessant. For middagen serveres åpenbart flere steder (inndelt etter status?)
Det er en Flying Dinner, en Buffet AMG og en Buffet «Guard & Interview» pluss en Beach BBQ Buffet. De to første buffetene var identiske, mens Flying Dinner og BBQ buffeten var komplette avvikere.
Vinlisten er også interessant. 9 Aperitifer (inkl. Veuve Clicquot). Til middagen var det øl, søte kullsyreholdige alternativer og viner.
Der kan vi lese at Rødvinen var en 2009 Cuvée Maximus, Weingut Pfannebecker, Rheinessen, mens når det gjelder Hvitvinen som er en Chardonnay fra Baden «snakker vi ikke om årgangen. Den er en 2012, men i menyen står det 2011».
Etterpå ville gjestene kunne finne «fem trenddrinker i kjølebokser», det var et solid utvalg digestiver, og som Cocktails hadde man blant annet forberedt Caipi, Virgin Caipi (med Ginger Ale) og Mojito, men hadde et større utvalg alternative ingredienser til disposisjon.
Tidsskjemaet er like detaljert. Dørene åpnes 18.50, men allerede 17.30 har det vært Stand By ALLE! (Åpenbart ikke gjestene). Med gjestene på vei inn i Festhallen: «Kein Service, Nur VIP Service. 50x PET Flaschen på setene i første rad».
Så var det Show og mat fra 19.30. 20.45 begynte desserten i Flying, samtidig som det ble «aktiv digestiv-service på alle stasjoner».
Og så begynner stålhanskene å bli litt mykere. 23.00 «Planlagt» avslutning i Festhallen, men fremdeles aktivitet utenfor, på Smart-området. 01.00: «Eventet helt avsluttet». Og så: «Ferdig nedrigget, senest kl. 04.00 «håper i det minste Anika».
Jeg håper Anika fikk det som hun ønsket, dette må ha vært en hard tørn for henne.
Da publikum slapp til ble de servert vann – og var glad til, for der var det både varmt og tørt.
Og Festhallen var gjort om til den av de mest imponerende bilshow-scener i byen. Da video-damen sang arier for S-Klasse Coupeen mens den kjørte over hånden hennes tok det, med god grunn, helt av.