Mercedes-Benz C-Klasse: Ny Mercedes C-Klasse - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
68 bilder i galleri
Ny Mercedes C-Klasse
Den skal debutere på Detroit-utstillingen om noen uker, men her får du informasjon og masse bilder av den nye C-Klassen fra Mercedes.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Ifølge Mercedes har de kombinert luksus og teknologi fra S-Klasse med lekenheten fra CLA når de har utviklet den nye generasjonen C-Klasse.

Blant annet har den Airmatic luftfjæring og en rekke av de nye sikkerhetssystemene som ble lansert i S-Klasse. Infotainment-systemet har en nyutviklet touchpad og headup-display.

Gjennom utstrakt bruk av aluminium har Mercedes klart å redusere vekten med rundt 100 kg sammenlignet med forgjengeren, og den skal skilte med klasseledende luftmotstand og utslippsnivåer.

- Nye C-Klasse er Mercedes på sitt beste og setter en ny standard for mellomklassesegmentet, sier Johnny Kristian Danielsen, direktør i Mercedes-Benz Personbil.

- Å sette seg inn i nye C-Klasse gir følelsen av å ha blitt oppgradert til Business Class. Den sporty og eksklusive designen, de mange gjennomtenkte detaljene, den økte plassen til passasjerene - bilen setter ny standard på flere områder, konkluderer Danielsen.

(saken fortsetter)

Sikkerhet fra S-Klasse
Sikkerhet er en prioritering hos Mercedes. Samlebetegnelsen for merkets mange sikkerhetssystemer er Intelligent Drive.

Nye C-Klasse arver de fleste av systemene som ble lansert med nye S-Klasse, markedets ledestjerne på området. Her er de viktigste betegnelsene:

  • ATTENTION ASSIST: Bilen merker om sjåfører blir trøtt, og varsler om at det er på tide med en pause (standardutstyr).
  • Adaptive Break Assist og COLLISION PREVENTION ASSIST: Bilen oppdager farer i veibanen, for eksempel at bilen foran bråbremser, og bidrar til riktig bremsetrykk. Om sjåføren ikke reagerer raskt nok bremser bilen selv. Systemet er aktivt fra 7 km/t til hele 200 km/t (standardutstyr).
  • DISTRONIC PLUS med Steering Assist og integrert Stop&Go Pilot: Adaptiv cruisecontrol som virker fra 0 til 200 km/t. Ved kø kan bilen følge forankjørende og delvis svinge selv.
  • BAS PLUS Brake Assist System med PRE SAFE: Bilen kan gjenkjenne kryssende trafikk, fotgjengere og biler som står stille, og bremse på egenhånd dersom sjåføren ikke reagerer raskt nok.
  • Enhanced Active Lane Keeping Assist: Systemet hjelper bilen å holde seg i veibanen, også der veimerkingen er dårlig.
  • Active Parking Assist: Bilen lukeparkerer på egenhånd.
  • 360 graders kamera: Ryggekamera som gir et fugleperspektiv og dermed bedre oversikt.
  • Traffic Sign Assist med Wrong Way Alert: Bilen gjenkjenner skilter langs veien, inkludert Innkjøring Forbudt-skilter.
  • Adaptive Highbeam Assist: Adaptiv LED-lyktsystem som gjør det mulig å kjøre med fjernlysene på hele tiden: Bilen blender selv ned for bilen foran og møtende trafikk.
  • Automatisk barnesetedeteksjon i fremre passasjersete. Airbagen skrus automatisk av om man setter inn et barnesete.
  • Flere nye airbags, blant annet til sjåførens knær.

Starter med tre motorer
Ved lanseringen leveres C-Klasse med tre alternative motorer, men senere vil flere komme til slik at man kan får en spennvidde fra 115 til 333 hestekrefter. Alle motorene vil tilfredsstille Euro 6-kravene, og de røper også at en hybrid drivlinje ligger i planene.

Her er detaljer for motorene som ligger fremst i løypa:

Tekst

C 220 BlueTEC

C 180

C 200

Motorvolum

2143 cc

1595

1991

Drivstoff

Diesel

Bensin

Bensin

Effekt

170 hk

156 hk

184 hk

Dreiemoment

400 Nm

250 Nm

300 Nm

Snittforbruk

0,4 l pr mil

0,5 l pr mil

0,53 l pr mil

CO2 utslipp

103 g/km

116 g/km

123 g/km

0 til 100

8,1 sek

8,2 sek

7,5 sek

C-Klasse sedan kommer til Norge i mars, mens stasjonsvognen samt sedan med firehjulsdrift (C 250 4Matic) kommer et halvt år senere.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: