Hyundai ix35: Ansiktsløft for ix35 - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
7 bilder i galleri
Ansiktsløft for ix35
NETTKJØRT: I fjor fikk Hyundai ix35 et ansiktsløft som i eksteriøret stort sett begrenser seg til nye front- og baklykter. Vi har kjørt bilen og fant diverse annen kirurgi under skallet.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

En vesentlig detalj er et modifisert hjuloppheng, som i praksis betyr noe mindre støy og bedre kjørekomfort. Servostyringen har fått ny utveksling som gir et bidrag til noe mer sportslig kjørefølelse.

Videre er ESP-systemet utstyrt med tilhengerprogram som stabiliserer og kontrollerer bilen ved bruk av tilhenger.

Bilen har i tillegg til små detaljer som «smartkey» og haifinneantenne også fått viktigere elementer på plass, som LED kjørelys og baklykter, samt bi-xenon.

Førermiljøet er i alt vesentlig uforandret. Det er oversiktlig og gir et moderne inntrykk.

Kvalitetsinntrykket på materialer og finish er helt på høyden. Dette området viser tydelig at bilen er utviklet i Europa for å tekkes kunder som ellers vil vurdere europeiske og japanske biler.

Varmeelementer
Ettersom vi kjørte den nye ix35 på vinterføre setter vi stor pris på at bilen har varme i både ratt, forseter og bakseter. Nærmest uansett utetemperatur kan med andre ord både hanskene og de lange underbuksene ligge igjen hjemme.

Bilen vi kjørte har den populære SUV-kombinasjonen dieselmotor på 136 hk, automatgir og 4x4. Med et solid moment på 320 Newtonmeter er ekvipasjen godt egnet som trekkvogn, men tilhengervekten er begrenset til 1600 kg.

Kjøreegenskapene er helt greie, med tanke på biltypen. Det er uansett neppe en kompakt-SUV som er førstevalget hvis det er raffinert kjøredynamikk som står øverst på ønskelisten.

Hjuloppheng og fjæring gir en meget akseptabel kjøreopplevelse på normale landeveier, men du vil nok oppfatte oppsettet som en smule stivt på rufsete underlag.

Firehjulsdriften, av typen Haldex, sørger for sikker fremdrift i bratte kneiker og desimeter tykk nysnø. Likevel bør du ikke utfordre skjebnen utenfor allfarvei – dette er ingen terrengbil.

Solid utstyrsnivå
Med laveste utstyrsnivå, som heter Comfort, har bilen en såkalt kampanjepris på 410.850 kroner. Vi kjører toppmodellen Executive som koster 425.859 kroner.

Da følger blant annet navigasjon med 7-tommers berøringsskjerm, dekktrykkovervåking, oppgradert lydanlegg samt parkeringssensorer foran og bak med på kjøpet.

Spesielt ryggesensorene setter vi stor pris på, for formen på karosseri og vinduer gir ikke den beste sikten bakover.

FAKTA Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD aut.

Motor:

4-syl. diesel, 1995 ccm

Effekt:

100 kW (136 hk) v/4000 o/min.
320 Nm v/1800-2500 o/min.

Mål:

441 x 182 x 166 cm (L/B/H)

Akselavstand:

264 cm

Egenvekt m/fører:

1676 kg

Bagasjevolum:

465-1435 liter

Aks. 0-100 km/t:

12,1 sek.

Toppfart:

182 km/t

Snittforbruk:

0,68 l/mil

CO2-utslipp:

179 g/km

Pris fra:

kr 410.850

Konkurrenter: Halvbroren Kia Sportage og andre kompakt-SUV’er som Toyota RAV4, VW Tiguan, Mitsubishi ASX, Mazda CX-5, Nissan Qashqai, Skoda Yeti og Ford Kuga. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: