-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Alfa med seks strenger
Selvfølgelig – vil alle si når de ser den – er Alfa-grillen et opplagt tema for en god gitarbygger.
Harrison Custom Guitar, du finner dem i Yorkshire, England, er en slags gitarens Touring Superleggera.
De restaurerer gammelt, de gjenskaper gamle konstruksjoner med nye materialer helt fra bunnen av, og de bygger nytt etter helt egen design.
Guy Harrison, mannen bak selskapet, er selv en Alfa Romeo-kjører, så når han nå har bestemt seg for å bygge en Alfa-gitar, legger han hele sitt hjerte i det.
Tro mot opphavet
«Utgangspunktet er selvfølgelig Alfa-grillen, et nydelig karosseri og materialer av høy kvalitet. Hele veien har jeg forsøkt å få frem noe av Alfa Romeo-sjelen, bruk av karbonfiber for bakstykket, den spesielle røde finishen og alle innslagene av aluminiums-komponenter – jeg syns jeg har klart å gjenskape noe av Alfaens beste kvaliteter.»
Han kunne også nevnt seks tresorter, eller noe sånt, og tre håndviklede coil pickuper, med tydelig Stratocaster-kvaliteter med en skjult bryter som kan velge mellom fem forskjellige pickup settinger, og han kunne minnet om at selve Alfa-logoen i virkeligheten er volumkontrollen her.
Krevende
Og akkurat som en skikkelig Alfa så er heller ikke gitaren for hvem som helst. «Denne gitaren trenger spesielle teknikker. Fordi det hele er komplett nytt, konseptet, designen – hele pakka…»
Men noen klarer det åpenbart, Tim Burgess og Mark Collins fra en gruppe som heter Charlatans har musisert med den offentlig – du finner forestillingen her.
Det har vært en rekke spesialister inne i bildet her, for eksempel ble den spesielle røde lakken lagt på av en annen gitarbygger, www.stuartsguitarworks.com/ og de lekre aluminiums-detaljene maskinert hos www.kineticacnc.co.uk. Faktisk er jeg forundret over at Harrison ikke skal ha mer enn 4.000 pund for herligheten.
Eksklusivt blir det også – 11 nummererte eksemplarer skal bygges. Hvorfor 11? En for hvert ti-år Alfa Romeo har operert i.