-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Studenter i farta
Det var stemning på Silverstone sist helg under det engelske grand prix. Det blir stemning denne helgen også - når studenter fra hele verden konkurrerer med sine formelbiler.
Langt over 100 lag, 40-50 ihuga racerbilbyggere (og studenter på et ganske høyt nivå) er samlet for å kjøre årets første Formel Student løp.
Dette er en racerbilformel som opprinnelig oppsto i USA, men som for lengst har kommet til Europa, og der NTNU i Trondheim og Høyskolen i Stavanger har vært med flere år.
LES OGSÅ: Går for gull
De er der i år også, begge med elektriske biler denne gangen (fjorårets vinner var en elbil – det satte spor etter seg) men også på andre måter er det likheter.
«Downsizing»
Begge lagene har krympet den nye bilen i forhold til fjorårets, begge har klart å få til lettere konstruksjoner, begge har gjort veldig mye av elektronikken selv (traction control for eksempel) og begge har brukt kullfibermaterialer på måter vi ikke har sett før.
Men det er ulikheter også. Som man ser av bildene er bilen fra Trondheim utstyrt med en massiv aeropakke. Det skal bli spennende å se om den kommer til å representere en fordel – det er tross alt Mickey Mus-bane øvelser man skal gjennom med forholdsvis begrenset toppfart.
Stavanger valgte bort aerodynamikkpakken i år, ganske enkelt fordi de ikke er overbevist om effekten. Det de derimot har konsentrert seg om er blant et smart hjuloppheng der de kombinerer krengningsstaget med dempere for å få til et enklere oppheng.
Keep It Simple Stupid, ser ut til å ha vært en ledetråd for dem begge.
Det er en lengere artikkel om Formel Student i den utgaven av Bil som du kan kjøpe nå. BilNorge kommer også til å være til stede under årets løp på Silverstone, så vi skal forteller deg om suksesser og tragedier underveis, og du kan – regner jeg med – også følge de to lagene på hjemmesidene deres.