-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Koreansk tyrker til Paris
Det er bare å se hvor mye klokka er, så vet man at Hyundai kommer med en ny i20 snart. Nå bekrefter de det: den vil stå i Paris.
Denne superminien dukket opp på Paris-utstillingen i 2008, og fikk en facelift til Genève for 30 måneder siden. Det betyr at tiden opplagt er inne for et helt nytt opplag.
i20 er en av de virkelig internasjonale bilene. Koreanske foreldre. Produsert i Tyrkia for det europeiske markedet. Og heldigvis fremdeles designet i det tyske designsenteret under Thomas Bürkles kompetente ledelse.
Han innførte det de kaller Fluidic Sculpture, men skal vi tolke disse første skissene av den kommende modellen, er vi nok nå inne på Fluidic Sculpture 2.0.
Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre fra slike illustrasjoner, men den ser tøffere ut enn den utgående og kanskje ikke fullt så Fluidic.
Den har hentet et par trekk fra Veloster – den nye grillen og de kantede lyktene for eksempel. Og C-stolpen som er blacket ut gjør at bakruta ser ut som et stort panoramavindu. Enkelte Yaris-utgaver har den samme effektive effekten.
Sannsynligvis har den nye utgaven litt større mål, i hvert fall innvendig, enn den gamle. Men også utvendig har designerne gjort sitt for å etterlate et optisk inntrykk av større dimensjoner.
Se på den tjukke linjen mellom frontlyktene og Hyundai-merket – den kommer til å gi deg inntrykk av bredde. Og den skarpe knekken som viser skulderlinjen er med på å gi inntrykk av lengde samtidig som den senker det du oppfatter av høyde.
Her har disse effektene enda større virkning enn de vil få i virkeligheten, for på tegningen er den choppa overbygningen og de svære lavprofilhjulene selvfølgelig sterkt overdrevet.
Siden Hyundai nå også er engasjert i WRC syns jeg nok det hadde vært rart dersom vi ikke fikk se en litt heftigere utgave av denne med tiden. Hotte Hatcher – det er jo egentlig det det dreier seg om nå.