-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ute med sting
Maloo har vært navnet på en heftig Ute fra Holden i 25 år nå. Så når de lanserer en enda kraftigere utgave venter vi oss virkelig noe spesielt.
Australske Holden har sin egen AMG-type avdeling. HSV heter den der nede, Holden Special Vehicles.
For et år siden kom de med sin GEN-F GTS, det kraftigste og raskeste som til da hadde vært bygd i Australia. Nå er de i ferd med å overgå seg selv.
Og for virkelig å vise hvor gjennomført australsk dette er, bygger de en to-seter. Ikke en elegant coupé, eller en lekker cabrio, men en snerrende Ute – Australias spesielle form for pickups.
GTS Maloo heter den, og HSV går ikke lenger enn til å fortelle om 577 hk og 740 Nm fra den 6,2-liters kompressormatede motoren. Ikke et ord om aks-tider eller toppfart.
Racing-gener
Motoren er for øvrig den samme som man finner i Camaro ZL1, men her leverer den gjennom en sekstrinns kasse, har med seg en diff som bremser og er utstyrt med et torque vectoring system. Det skal med andre ord være litt vanskeligere å komme helt galt av sted.
Bremsene kommer fra AP Racing og er like store som vanlige felger, 15,4 tommer foran og 14,5 bak – skjult av 20 tommere.
Om bord får føreren blant annet mulighet til å sette sine egne foretrukne innstillinger for ESC, traksjonskontroll, launch-kontroll, torque vectoring, den elektriske servoen og – til og med – eksoslåten.
Rampemodus
Man kan altså velge bort alle krykkefunksjonene og samtidig sette på full låt. Rampemodus kalles kanskje det?
Det er gjort ting med eksteriøret også. En mer aggressiv front med større luftinntak, sideskjørt virker litt racing, og den heldekkende «tonneauen» avsluttes med det de kaller sail-plane, litt aerodynamisk hjelp der bak.
Fargene har også fått nye navn, bilen leveres enten i Some Like It Hot – en bronse/rød tone, eller Jungle Green.
250 eksemplarer er alt denne skal bygges i. Ingen med rattet på vår side, men det kan vel hende det dukker opp et eksemplar eller ti i England. De pleier å være glade i australske muskler.