-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Intern opprydding
Nå som jeg trodde Mercedes var på vei mot ryddige, moderne interiører dukket plutselig den nye AMG GT opp. Heldigvis hjelper interiørdesigner Jan Kaul oss med et glimt inn i fremtiden.
Helt siden den da nyutnevnte sjefen for Interiørdesign hos Mercedes-Benz, Hartmut Sinkwitz trakk oss inn i mørket en gang på starten av 2011 for å fortelle om interiørfremtiden, har jeg hatt et visst håp om at nå skal ting endelig bli bedre.
Jeg syns vel jeg har sett spor også, nye C-Klassen for eksempel, så jeg syntes jeg hadde grunn til virkelig å se fremover.
Men så dukker altså den nye sportsbilen opp, med en slags 2014-rekord i innvendig visuell støy. Nå vet jeg ikke hva vår mann på stedet, Terje Ringen syns om interiøret – det kommer vel i førstkommende BIL, og han har tross alt rett til en skikkelig mening, han har jo sett bilen.
Jeg har bare sett den på bilder, men det er som regel nok – jeg mener vi blar da i interiørblader og skaper enn mening, vi må ikke besøke hvert rom som blir vist der for å synes noe.
Og når jeg klarer å telle 22 runde åpninger inne i denne forholdsvis trange coupeen, da er det noe som har kantra. Når du attpåtil har et snes ellipseliknende former pluss et ratt som har trekk av en trist trønderbart i regnvær, blir det litt for mye.
Forklaringen er selvfølgelig at alle AMG design blir gjort hos AMG, med direkte og personlig input (styring heter det kanskje) fra designsjefen selv, Gorden Wagener.
Jeg kommer aldri til å spørre Sinkwitz hvor mye han hadde å gjøre med dette misforståtte sportslige interiøret – jeg vil helst tro at det ikke var noe i det hele tatt. Et sant svar kan kanskje frata meg illusjoner.
Men heldigvis tråkker Jan Kaul til akkurat når det er som mørkest. Han er sjefs-interiør-designer og åpenbart høyt nok oppe til at han kunne fortelle Auto Express litt om interiøret til 2018-S-Klassen.
Bevegelseskontroll av støttefunksjonene, interiør-detaljer 3D-printet, trim og seter i ett stykke, alt sammen lettvekts både i kilo og for øyet.
Auto Express-journalisten brukte interiøret fra S-Klasse Concept Coupé (Frankfurt i fjor) for å visualisere det han hadde sett.
La oss håpe det er sant, og siden S-Klasse kundene er blant de mer konservative burde det være muligheter for å se spor av disse tendensene på modeller som er litt nærmere i tid.
Nå er det temmelig sikkert at jeg personlig ikke kommer til å bli svær plaget av GT-interiøret. Men bare å vite at det er der, gjør ganske vond.
Roll on, 2018!