-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMW bygger ny GT-racer
BMW har hatt stor suksess med sin GT3-racer basert på Z4. Nå klargjør de en ny bil basert på M6.
BMW M6 GT3 vil erstatte Z4 GT3 fra 2016-sesongen. Den Z4-baserte raceren har vært i aksjon siden 2010, og høstet mye laurbær for både BMW Motorsport og private team verden rundt.
Utviklingen av den nye bilen er allerede godt i gang. Den skal være klar for testing fra første kvartal 2015, og de første kunder får sine biler mot slutten av året slik at de kan konkurrere fra 2016-sesongen.
-For meg er det meget spennende å være på utviklingen av en helt ny bil som BMW M6 GT3, sier Jens Marquardt, direktør for BMW Motorsport. -Denne bilen er som skapt til å etterfølge Z4 GT3.
-Vi har som målsetting å tilby våre kunder et best mulig verktøy, samtidig som vi ønsker å kommunisere hva BMW M står for gjennom M6 GT3. Vi gleder oss til å se den i aksjon på første test, men allerede fra skissene kan vi se at bilen får en høy wow-faktor, sier Marquardt.
Selve hjertet i BMW M6 GT3 er en twin turbo V8 på 4,4-liter. I gateversjonen av M6 yter den 560 hk og har et dreiemoment på 680 Nm. Hva effekten blir i racing-utgaven er foreløpig en hemmelighet.
Chassiset skreddersys for racing av spesialistene hos BMW Motorsport i München. Og selvsagt blir girkasse, bremser og elektronikk tilpasset for harde påkjenninger på bane.
BMW fokuserer på best mulig sikkerhet og pålitelighet samtidig som de lover å holde driftskostnadene på «et fornuftig nivå» - hva nå det måtte innebære.
De som er interessert i å kjøpe en BMW M6 GT3 kan melde sin interesse på følgende mailadresse: M6GT3@BMW-Motorsport.com. De blir deretter holdt løpende orientert om utviklingen av bilen.