Toyota Prius+Seven: Oppdatert stor-Prius - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img
5 bilder i galleri
Oppdatert stor-Prius
Toyota oppgraderer sjuseter-Priusen sin for neste år. Utseende, materialfinish og utstyr får seg et løft.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Toyota Prius+ Seven er drøyt to år gammel, og allerede er det dags for en liten oppdatering.

Utseendet har fått seg et lite løft, og den blålige Toyota-logoen som pryder alle merkets hybrider har blitt mer fremtredende. Viktigere er det at lyktene har blitt oppgradert, og har full LED-teknologi. Blink- og parkeringslys er nå integrert i hovedlykten.

Bakfra er ikke endringene like tydelig, men ny innmat i lyktene har den fått, i tillegg til det Toyota selv kaller «ny garnityr rundt registreringsskiltet og ny støtfanger med integrert diffuser».

Vi satser på at diffuseren er mer virkningsfull enn synlig …

Les også BilNorges førsteinntrykk av Prius+ Seven.

Innvendig har infotainmentsystemet blitt oppgradert til Toyota Touch 2. Høyere oppløsning og flere funksjoner loves – blant annet MirrorLink, som speiler innholdet ditt på telefonen over til skjermen i bilen.

Internettoppkobling, ny grafikk (med 3D-modellerte tegninger av bygninger) og sanntidsoppdatering av trafikkflyt er alle hendige funksjoner som nå blir tilgjengelig.

Mange av Pruis+ Seven-kundene er nok barnefamilier (og drosjebiler). Da kan det være kjekt å vite at setene kan leveres i det Toyota kaller E-Tex – et syntetisk stoff som imiterer skinn, men som skal både veie mindre og være lett å vaske rent.

Sikkerhetsfunksjonene har også blitt forbedret. Kollisjonsvern-systemet hindrer påkjørsler fra større hastigheter enn tidligere.

Av mer praktiske enn sikkerhetsmessige funksjoner blir nå bakkestartshjelpen automatisk aktivert i motbakker og automatisk parkeringshjelp blir standard på høyere utstyrsgrader.

Ingen nyheter å melde om drivverket. Motoren er nå Euro 6-klarert, men ellers forventer vi samme ytelser og prestasjoner som tidligere. Støynivået skal riktignok være redusert, gjennom ruk av bedre støyisolasjon.

Den oppdaterte Prius+ Seven vil rulle inn hos forhandlerne i januar.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: