-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
TT tar til racingbanen
Audi starter egen racingserie for TT, og skal bruke serien som kvalifikasjonsserie for større motorsportsgrener.
Kanskje er det for å endelig bevise at TT fungerer som sportsbil, kanskje for å bli kvitt posørstempelet særlig første generasjon har slitt med (se filmen About A Boy, med Hugh Grant som TT-eier).
Eller kanskje er det bare fordi de kan.
Uansett årsak; Audi lanserer nå Audi Sport TT Cup – en racingserie kun for Audi TT. Alle bilene skal holdes og driftes av quattro GmBH, som også vil klargjøre alle bilene før løp. 24 biler skal delta – 18 av de får faste førere, mens de seks siste skifter mellom gjesteførere i løpet av sesongen.
- Audi konsentrerte seg kun om toppnivåracing lenge, sier Wolfgang Ulrich, sjef for Audi Motorsport.
- Med TT Cup kan vi nå tilby muligheten for å starte racingen i en Audi, sier han.
Den nye serien kan bli en inngangsbillett til større racingklasser for de førerne som gjør det bra. Føreren som vinner TT Cup vil nemlig få fabrikkstøtte fra Audi i GT3-klassen, hvor de har hatt Audi R8 LMS-biler i flere år.
Lav vekt og overboost
De som får lov å kjøre i TT Cup må først gjennom en utvelgelsesprosess. Når de først har fått sjansen vil de få veiledning av Marcus Winkelhock – tidligere DTM-sjåfør og vinner av årets 24-timersløp på Nürburgring og Spa.
TT Cup blir også linket opp mot DTM; TT-serien skal nemlig følge DTM-sesongen fra og med neste år.
Bilene som skal kjøres har blitt strippet, og veier kun 1.125 kilo. Under panseret sitter en 2-liter med 310 hestekrefter – 340 med rattknapp-aktivert overboost-funksjon for forbikjøringer – koblet til en sekstrinns S Tronic dobbelclutch-girkasse. På forakselen sitter det en aktiv differensial, som kan styres elektronisk fra førersetet.
Motor og girkasse er i følge Audi nærmest uforandret fra produksjonsmodellen; Audi TTS.
- Med TT Cup tilbyr vi en attraktiv racerbil både for begynnere og de som vil skifte fra andre racingserier, sier Heinz Hollerweger, direktør for quattro GmBH.