-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny generasjon E
Det er ikke gjort over natten å utvikle en ny bilmodell. Her er en Mercedes du ikke får møte på en god stund.
Dagens E-Klasse kom ny i 2009 og fikk et ansiktsløft i 2013. Men i løpet av et par år skal den erstattes med en helt ny modell.
Slektskapet med C-Klasse blir tettere enn tidligere, de to volummodellene skal nemlig dele en ny plattform som hos Daimler heter MRA (for Modular Rear Architecture). Denne ligger allerede under nye C-Klasse som ble lansert tidligere i år som både sedan og stasjonsvogn.
Den nye plattformen medfører lavere vekt takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og det betyr at neste E-Klasse kan bli større enn forgjengeren - uten å bli tyngre.
Den vil også få strukket akselavstand som gir mer rom for baksetepassasjerene.
Mange varianter
Sedanen vi ser på bildene her er populær som både taxi, firmabil og familiebil, men den vil også danne grunnlag for flere «avleggere» - som E-Klasse stasjonsvogn, coupé og cabriolet.
Og selv om de bærer en annen betegnelse - CLS som firedørs coupé og «shooting brake» er også basert på E-Klassen.
Firesylindrede motorer blir det vanligste i neste E-Klasse, men du kan også regne med å finne tresylindrede alternativer, her som hos BMW.
Muskler og sparebluss
Det ryktes også at Mercedes vurderer å relansere rekkeseksere, ved å anvende komponenter fra de mindre motorene. Et slikt prinsipp er benyttet i AMGs nye 4,0-liters V8, som er basert på to firesylindrede 2,0-liters blokker.
Og når vi først snakker om AMG, så er det denne motoren som blir å finne i neste Mercedes-AMG E 63 og E 63S – gjerne kombinert med 4Matic firehjulsdrift.
Mercedes har allerede avslørt at de vil ha ladbare hybrider i alle modellserier i fremtiden, så det er en selvfølge at det også tilbys i nye E-Klasse.
Den nye Mercedes E-Klasse ventes på markedet i 2016 og vil da bli presentert som 2017-modell.