-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kalender-likestilling
Berner er en hyggelig tysk leverandør av masse forskjellig utstyr til bilbransjen. De demonstrerer også likestilling på en hyggelig måte.
Vi forsøker vel å holde oss unna de typiske verkstedkalenderne, med mindre vi kan bruke for eksempel «høy kunstnerisk kvalitet» eller noe tilsvarende argument for å vise glimt av hva som utrolig nok fremdeles publiseres.
Jeg mener å huske at vi har vært innom både Liqui Moly’s 2015-kalender (akkurat der husker jeg ikke alibiet) og Pirelli-kalenderen (kvalitet og tradisjon, tror jeg) i høst.
Likestilling
De sendte en fotograf, Christian Holzknecht, til Portugal sammen med en rekke fotomodeller med oppgave å skulle skyte kalenderbilder som viste «Let’s go surfin’ now, everybody’s learning how...»
Bildene er fra Ericeira, åpenbart et av de hotteste surfe-stedene, og det er ikke tvil om at hans seks mannlige fotomodeller fikk vise både muskler og vaskebrettmager.
Tradisjon
Berner Kalender Men».
Og som vanlig distribueres den bare til kundene, den eneste andre alternative måten å få tak i en på, er å være aktiv på «bernercal» siden på Face, der det stadig lages konkurranser og deles ut kalendere.
Med et opplag på 45.000 kan vi godt kalle denne forholdsvis eksklusiv.
Inntil vil ser på et annet av Berners prosjekter – og der sprakk plutselig likestillingsargumentet også.
Det har nemlig eksistert Berner Kalender Women siden 1996, og foran 2015 hadde Holzknecht også med 12 kvinnelige modeller, og den kalenderen trykkes i 240.000 eksemplarer.
Greit – virkelig likestilling har vi kanskje ikke ennå, men Berner er i hvert fall på vei.