Bekymringsfritt bilhold

Citroën Norge lanserer fra 2015 et nytt konsept som skal gjøre bilholdet mer forutsigbart for kundene.

Publisert Sist oppdatert

- For alle nye Citroën og DS (som nå blir eget merke) personbiler med forbrenningsmotor solgt fra og med 1/1-2015 vil et eget omfattende program for service og vedlikehold være inkludert i nybilprisen, og det i 5 år eller 65 000 km, avhengig av hva som inntreffer først, forteller Citroën i en pressemelding.

Konseptet kalles 5 FRI. Inkludert i avtalen er service i henhold til vedlikeholds-heftet, reparasjon og utskifting av slitedeler (som for eksempel bremser, clutch, bærekule), påfyll av olje, kjøle- og spylervæske samt skifte av pærer og vindusviskerblader mellom serviceettersyn.

Servicen utføres hos autorisert Citroën-verksted, og du får gratis lånebil ved planlagte serviceettersyn. I tillegg innføres 24-timers veihjelp i hele Europa.

- Alt dette gjelder i hele avtaleperioden og uten kostnader for kunden. I tillegg kommer selvsagt fabrikkgarantien på 5 år / 100 000 km, lover Citroën.

- Citroën Norge ønsker å strekke seg enda litt lenger for å gjøre bilholdet til våre kunder enda enklere, det gjør vi med innføringen av 5 FRI, sier Julius Hrasko, Brand Manager i Citroën Norge uttaler.

Flere bilforhandlere tilbyr i dag å selge deg en service- og vedlikeholdsavtale når du bestiller en ny bil, og mange leasing-kunder velger en slik løsning i dag. Men hos Citroën er den heretter altså inkludert i prisen.

Det var Mitsubishi som sist hadde et slikt tilbud, men det begynner å bli ganske mange år siden.

Powered by Labrador CMS