-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lambo feirer Pirelli
Det er utrolig hvilke alibier man finner for å selge noen ekstra eksemplarer av noe. Som nå hos Lamborghini, som vil kvitte seg med noen flere Aventador: Si velkommen til Pirelli Edition.
Lamborghini har (selvfølgelig) brukt Pirelli siden tidenes morgen. Den nest første Lamboen jeg selv kjørte møtte jeg på Pirellis prøvebane (en av Formel 1-eier Walter Wolfs spesialutgaver bygget med hjelp av Gianpaolo Dallara), men at Lambo/Pirelli-forholdet er så enestående at det skulle kunne benyttes til en spesialutgave er litt sært.
Men hva gjør man ikke for en marketing-avdeling med muskler?
Man tar altså en Aventador, lukket eller åpen, og bestemmer seg for å lage en Pirelli Edition i et antall eksemplarer i 2015.
Man legger opp til at forhandlerne kan ta imot bestillinger nå, og så vil leveringen skje en gang utpå sommeren.
Formidabelt
Det du får for en ekstrapris jeg ikke kjenner, men som jeg regner med ligger på formidabelt-nivået, er en «vanlig» Aventador med V12 og nesten 700 hk, kullfiber monocoque og pushrod i alle hjørner samt permanent firehjulsdrift, men i tillegg må du sette deg ned og ta beslutninger med hensyn til fargetoner.
Et alternativ er matt svart tak, stolper, speil, motordeksel og en del andre detaljer. Som da skal kontraste med en av seks glossy farger for resten av hylsteret.
Det andre alternativet er blank svart for øvre halvdel og for luftinntakene, som da skal være i kontrast med en av fire matte fargetoner for resten av bilen.
Jeg veit – dette er i overkant av hva det er naturlig å kreve av en Aventador-kundes beslutnings-evne.
Obligatorisk pynt
Heldigvis, det er detaljer du ikke trenger bestemme deg for, for det er obligatorisk med en smal, rød stripe over taket og ellers her&der.
Røde bremsekalipere er også obligatorisk (bortsett fra på Rosso Mars-alternativet, med matt svart tak – der er kaliperen gul – jeg sa det var problematisk å velge her). Og dersom du ber om Bridgestone eller Hankook, vil de ikke syns at det er noen god spøk.
Det skal Ferrari ha, de tøver ikke med to-farget Monza Speziale, eller Englebert-Ti-Ricordi-Selection. Når de lager en speciale, da er det virkelig en speciale.