-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
For stygg for Europa?
Toyota har en rekke modeller som ikke selges i Europa, inkludert Norge. Det er kanskje like greit når man ser på dagens nykommer.
Alphard heter denne minivanen som har vært en populær modell i Japan. Den har også en søstermodell som heter Vellfire, og som ikke har en like dramatisk front. Det er neppe negativt.
Toyota som er suveren markedsleder i sitt opprinnelsesland har nemlig to store kjeder som selger produktene i Japan, så om du går til en Toyopet-forhandler tilbys du Alphard mens Netz-forhandlerne byr på Vellfire.
Inntil 7 seter
Modellene er noe mindre enn Sienna, som er en populær modell i USA, og leveres i en rekke trim- og utstyrsnivåer. De kan leveres med syv eller åtte seter.
Motoralternativene er en 2,5-liters firer eller en 3,5-liters V6, samt en hybrid-versjon med elektrisk firehjulsdrift. Bilene tilbys også i spesialutgaver for funksjonshemmede.
Påkostet
Alphard og Vellfire kom første gang på markedet i 2002, og den nye generasjonen har fått mer avansert hjuloppheng, bedre støyisolasjon og et mer påkostet interiør i tillegg til at komfort og sikkerhetsnivået er oppgradert.
Toyota forventer et månedlig salg på 7000 av de to modellene som kan være aktuelle også for andre markeder i Asia.
Inntil for få år siden fikk Toyota negativ omtale for at de la for lite vekt på design. De siste årene har de tatt design på alvor, men når vi ser på denne bilen og på hydrogen-bilen Mirai, er det fler enn meg som synes de har gått vel drastisk til verks.
Den nye trenden startet vel forsiktig med nye Aygo?