-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mini-konsept kan bli to biler
Endelig begynner ryktene rundt Rocketman å ta fart. Den kompakte konseptbilen fra 2011 som nesten virket som en "ekte" Mini.
Et tettere samarbeid mellom BMW og Toyota kan føre til at konseptet som ble vist på Genève-utstillingen i 2011, ender opp som modellene Mini Minor og Toyota Starlet, eventuelt IQ.
BMW og Toyota samarbeider på flere nivåer etter en inngått avtale fra 2011. I bytte med dieselmotorer får eksempelvis BMW tilgang til Toyotas hybrid- og brenselcelleteknologi.
Men i følge AutoBild snakker de to produsentene også om å dele teknologi i utviklingen av to nye småbiler.
Kompakt
For BMW vil i så fall Minor, om det blir navnet, bli innstegsmodellen til Mini-familien og derfor havne i størrelse og pris under dagens Mini hatchback.
Toyotas variant blir å plassere under Yaris, der Aygo befinner seg i dag. Sistnevnte, som er Toyotas minste og rimeligste modell i Europa, utviklet og samprodusert med Citroën C1 og Peugeot 108, ble fullstendig redesignet i fjor.
En talsmann for Mini avstår fra å kommentere, og kaller utspillet for rene spekulasjoner.
Hvis prosjektet blir en realitet basert på konseptet Rocketman fra 2011, snakkes det om en 3,45 meter lang bil, 37 cm kortere enn dagens minste Mini (3,82 meter), skriver Automotive News.
Likevel blir den stor i forhold til originalen fra 1959. Den opprinnelige Mini målte kun 3,05 centimeter fra støtfanger til støtfanger.
Selve navnet Minor (opprinnelig fra latin og betyr liten) har lang fartstid i britisk bilhistorie og ble trolig første gang brukt på av Morris på en fireseters bil med 850 kubikksmotor så langt tilbake som i 1928.
Navnet ble også brukt på de første utgavene av Mini fra høsten 1959 (Morris Mini Minor).