-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ingen minivan fra Audi
Audi klarer seg fint uten minivan for å nå et årlig salgsvolum på to millioner biler, sier Ulrich Hackenberg, Audis utviklingssjef.
Som et tradisjonsbrudd fra sportslige sedaner og SUV-er har BMW nettopp lansert familieflerbruksbilen 2-serie Active Tourer. Nå følger de opp med Gran Tourer, en forlenget sju-seters utgave av Active Tourer. BMW gjør dette blant annet for å være mer attraktive hos bilkjøpende barnefamilier. I tillegg var bilene rimelige å utvikle fordi BMW allerede hadde en plattform til forhjulsdrevne biler.
Men BMW har ingen planer om å selge de to bilene i USA. Til det er de rett og slett for små, sett med amerikanske øyne.
Active og Gran Tourer kan på en måte sammenliknes med VW Golf Sportsvan og VW Touran. Audi har eksempelvis ingen minivan og Mercedes nøyer seg med B-klasse som konkurrent til Active Tourer. Mercedes har også en stor flerbruksbil i R-klassen som nå bare selges i Kina.
Utviklingssjef Ulrich Hackenberg hos Audi, og med fortid i samme jobb i VW, gjør det helt klart overfor Automotive News at Audi ikke har noen planer om å følge BMW og Mercedes, og – viktigst – at de ikke trenger flerbruksbiler for å nå målet om et årlig salgsvolum på to millioner biler.
På direkte spørsmål om Audi planlegger å komme med en erstatter til A2, sparebilen i aluminium som sannsynligvis var ti år forut for sin tid og derfor ikke ble noen økonomisk suksess for Audi, svarer Hackenberg at Audi overlater dette bilsegmentet til Volkswagen.
Trenden beveger seg mot mer SUV, og vi ser en stor interesse for kompakte og små SUVer, sa Hackenberg. Audi vil derfor lansere Q1 som en liten SUV/crossover neste år.
Det pågår en intens kamp mellom Audi, BMW og Mercedes-Benz om både å være største premium-bilmerke i verden, og om å være første til å nå et årlig salgsvolum på to millioner biler.
Tall fra den europeiske bilprodusentorganisasjonen ACEA viser at Audi passerte BMW og Mercedes i volum i EU allerede i 2009. Men forskjellen er ikke stor. I årets to første måneder lå Audi bare 6.000 biler foran BMW og 8.700 biler foran Mercedes.