-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mager Porsche
På New York utstillingen lanserer Porsche en Spyder som minner om gode, gamle sportsbildager.
Det er Boxster-familien som har fått et nytt medlem, og det er en bil puristene vil sikle etter.
Nå har ikke Porsche sluppet de mest intime detaljene, men bare det at de forteller at dette er den letteste bilen i serien, er en slik setning som varmer.
Og dette er en bil der du må betle ekstra dersom du vil ha aircondition. Og dersom du også ønsker en radio, må du betale for det i tillegg.
Hva jeg ikke har klart å se på bildene er om den også har den gamle Spyderens innvendige dørhåndtak. Det var både smart og lett – du trakk bare i noe som så ut som et klestørkesnor.
Minimalisme
Dette er med andre ord en bil der man konsentrerer seg om det sentrale. Som for eksempel et ratt som måler 360 millimeter i diameter – det vil si enda bedre styrefølelse.
Eller bremser fra en 911 Carrera S. Eller en GTS-basert opphengning med Porsches PASM og en opphengning som gjør at du sitter 20 millimeter nærmere veien.
At det eneste transmisjonsalternativet er en manuell 6-trinns kasse, viser også at denne bilen er rettet mot folk som skjønner hva det dreier seg om.
Det vil blant annet si folk som skjønner at en skikkelig spyder nøyer seg med noe telt-aktig som tak. Der trykker man ikke bare på en knapp og så er lid’en på plass etter 13,2 sekunder.
Her må du kjøre inn under taket på en bensinstasjon (eller enda bedre – inn under en stor eik), så må du ut, finne stoffrullen, klipse den på og rulle den ut og klipse igjen.
Det kan komme til å ta mange minutter. Minutter du vil nyte hvis du er av den sorten.
Klassisk
Da kan du også se at her trekkes det linjer bakover. Antydningene til nakkestøttene bak setene, som fortsetter bakover på motordekslet – husker du 718 Spyder fra 60-årene? Og selve teltet da, med finneaktige utspring bakover. Vi har sett det før, på andre storartede Porscher.
Selvfølgelig hadde ikke dette vært en skikkelig Porsche dersom den ikke holdt hva utseendet lovet. 3,8-liters boxermotoren gir 375 hester.
4,5 sekunder til hundre, for eksempel, og en toppfart rett under 300. 230 gram CO2 i Euro-versjonen. I Tyskland skal den koste rett under 80.000 euro når den kommer på markedet i juli.
La oss alle håpe at dette ikke er en aprilsnarr fra Stuttgart. SÅ onde kan da ikke Porsche være?