-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Noen har kysset frosken
Nissan har dratt teppet av neste generasjon Maxima. Den deler ikke stort annet enn navnet med forgjengeren.
Vi må tilbake til 2004 for å finne de siste Maxima solgt gjennom offisielle kanaler på den norske registreringsstatistikken, men det er nok ikke så mange som har savnet modellen som designmessig var et langt gjesp – kanskje med unntak av noen taxieiere.
Men i USA lever modellen i beste velgående, og den er attpåtil meget populær.
Tradisjon og ytelser
- Maxima er meget viktig for Nissan, både når det gjelder tradisjon og ytelser, sa Carlos Ghosn, toppsjef for Renault-Nissan alliansen da han avduket bilen.
- I dag har Maxima en markedsandel på 10 prosent i sitt segment, øvre mid-size, men vi forventer vesentlig mer når vi lanserer den nye modellen som etter vår mening blir den mest spennende og moderne bilen i klassen.
I tillegg til lekker design kan nye Maxima også varte opp med moderne drivlinje og et høyt sikkerhetsnivå. Ifølge Nissan er den skapt av bilentusiaster for bilentusiaster.
Velutstyrt
Motoren er en 3,5-liters V6 med 300 hester som ifølge Nissan gir 15 prosent lavere forbruk enn hos forgjengeren. Det skal gi raskere akselerasjon og økt komfort.
Bilen har et høyt sikkerhetsnivå, noe som blant annet innebærer kollisjonsvarsling og automatisk city-brems, intelligent cruise control, varsel om kryssende trafikk ved rygging, blindsonevarsel og et system som oppdager om føreren blir trøtt og trenger en hvil.
I løpet av 2015 lanserer Nissan i tillegg nye utgaver av Titan, Altima og Sentra – modeller som sammen med Maxima utgjør nesten halve salgsvolumet i USA.