-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
James Watt hedres
Det må være hyggelig for James Watt å få verdens kraftigste elbil oppkalt etter seg. Nå er finske MegaWatt presentert.
Vi har fortalt om den før i notis-form, men det var på Top Marques i Monaco at finnene endelig kunne vise den frem i levende live.
Nå kom det dessverre ikke noe mer forklaring på finnenes kjapp-skift batteripakke, men hele poenget, fortalte de da de startet, var å bygge en bil som kunne konkurrere på Le Mans. Da snakker vi nesten 5000 km og greie hastigheter.
Dette dreier seg altså om finnenes superbil, bygget av noen folk som blant annet har vært aktive hos Valmet, både i selskapets Porsche- og Think-periode.
Og det de altså har bygget er en superbil der superbatteriene skal kunne skiftes like fort som et vanlig pitstop på Le Mans tar.
La oss håpe mesteparten av innsatsen så langt har gått til det tekniske, for styling-messig finnes det fremdeles en del ugjort.
Hummer og kanari
Hva skal jeg si? En Corvette-profil, med spor av TVR, men her funker ikke akkurat det. Fordi den rare, runde kupeen blir litt fjollete oppå det store volumet med en front som minner ikke så lite om Porsche 928.
Og dersom det er noe en superbil bør ha, så er det selvtillit. Men se denne rett i øynene, og den har ikke noen frontal personlighet i det hele tatt. Og hekken forteller heller ikke mye om 1000 kiloWatt (ca 1360 hk) – den er mye mer en soft iPhone enn muskler her.
Men foreløpig vet jeg altså ikke særlig mer enn sist, bortsett fra at bildene er virkelige og ikke renderinger. Men når det dukker opp flere detaljer om Toroidion skal vi nok kanskje bringe dem videre.