-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tidlig facelift hos BMW
Dagens 3-serie er ikke mer enn tre år, men BMW planlegger likevel en oppdatering av modellen til høsten.
Vanligvis foretar produsentene et ansiktsløft noenlunde mitt i livssyklusen til en modell, typisk 3-5 år etter lanseringen. Men dagens 3-serie kom på markedet først våren 2012, så her skjer endringene tidligere enn vanlig.
Årsaken er selvsagt forholdet til konkurrentene. Mercedes C-Klasse kom i ny utførelse i 2014, og mot slutten av 2015 kommer en helt ny Audi A4. At Jaguar lanserer en helt ny utfordrer i denne klassen, XE, kan også være en faktor.
Modellen på bildene er den kinesiske utgaven med strukket akselavstand, det er lettest å se på de lange bakdørene og på en diskret dekorasjon på C-stolpen. Men front og hekk blir identisk på de vanlige modellene som selges i Europa.
Indremedisin
De kosmetiske endringene blir trolig beskjedne – som nye støtfangere med modifiserte luftinntak og muligheten for full LED hovedlys i stedet for xenon.
Men de viktigste endringene kommer under skallet der BMWs nye motorgenerasjon er på plass. Motorene er modulbaserte med 3, 4 eller 6 sylindre og mange felles komponenter.
De 3-sylindrede skal brukes i en rekke av konsernets modeller, fra Mini via 1-, 2-, 3-, 4- og 5-serie til sportsbilen i8.
Nye førerstøttesystemer finner også veien til 3-serien, blant annet «traffic jam assistant» som allerede fins i større modeller. Systemet holder plassen i køen i hastigheter opp til 60 km/t, og den aktive styreassistenten holder bilen i riktig fil så lenge føreren holder en hånd på rattet.