-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alternativ bilshop
I England tester et selskap ut alternativer til konvensjonelle bilbutikker. Dermed kan du shoppe 24/7.
Britiske Rockar er en bilforhandler som har spesialisert seg på salg av biler i den digitale verden. De har ikke tradisjonelle salgslokaler, men stiller ut bilene sine i et stort kjøpesenter slik at det skal være enkelt å se og prøvekjøre bilen.
Forhandleren selger på denne måten biler døgnet rundt, for kunden ordner selv alt det praktiske fra sin PC, nettbrett eller mobil. Når bilen er klar får kundene den levert på døra hjemme.
Hyundai-forhandleren startet å selge biler på denne nye måten i november 2014.
- Vi har hatt over 100 000 mennesker innom vårt utstillingslokale i Bluewater Shopping Center i Kent på seks måneder, sier Simon Dixon, sjefen for Rockar.
- Kunden velger selv bil og finansieringspakke på nettet, og alle får samme pris, sier han. Dette er en måte å handle på som passer nye kundegrupper, som yngre og kvinner svært godt.
Ønsker man å prøvekjøre bilen før bestilling er det mulig gjennom Rockars kundeservice. Rockar tilbyr selvfølgelig også verkstedtjenester, gjerne kombinert med at kunden foretar en shoppingrunde.
- Selv om den tradisjonelle bilforhandleren fremdeles vil være viktig for oss, viser Rockars løsning at det finnes nye måter å selge og eie bil på som våre kunder verdsetter, sier Hyundais europasjef Thomas Scmid i en kommentar.