-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kjært barn får nytt navn
Det er fire år siden dagens Mercedes SLK kom på markedet. Som vanlig betyr det et ansiktsløft, men i dette tilfellet også et navneskifte.
Da den første Mercedes SLK ble lansert i 1996 representerte den noe nytt for merket – en kompakt toseter til en pris som var overkommelig for mange.
Den hadde en annen smart løsning som ikke var spesielt utbredt blant tosetere og som gjorde den til en bil for mer enn varme, solrike dager – nemlig en automatisk hardtop som man enkelt kjørte av og på.
Ved lanseringen av andre generasjon SLK i 2004 hadde Mercedes funnet på nok en gimmick for å gjøre bilen mer anvendelig – da lanserte de sitt «luftskjerf» som blåste oppvarmet luft rundt nakken på fører og passasjer.
Midtlivskrise
Dagens modell ble lansert på Genève-utstillingen i 2011, og nå skal denne altså fornyes. Den anledningen benytter Mercedes til å innføre sin nye navnestrategi også i denne klassen.
Arvtageren får betegnelse SLC, der SL forteller om muligheten for toppløs kjøring og C-en står for størrelsen.
Våre kilder forventer at den nye modellen debuterer i Genève i mars 2016, og da er den kanskje på plass i Norge når sommervarmen setter inn.
Cabriolet-salget har vært labert de siste årene – ikke minst i Norge hvor det ifølge OFV i hele 2014 ble registrert 250 nye cabrioleter mot 465 året før. Av disse utgjorde SLK beskjedne 3 biler i 2014 og 11 året før.
Litt bedre var situasjonen hos erkerival BMW som kunne notere 10 Z4 i 2014 og 16 året før.