-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Innfrir alle værønsker
Hva gjør man når været ikke er som bestilt for en bestemt test? Man lager sitt eget vær.
FCA US har investert 2,5 millioner dollar i Chrysler Technology Centre (CTC) for å få kontroll over vær og klima.
Her kan de f.eks. teste en Jeep Renegade i snøstorm og minus 40 grader, mens en Grand Cherokee som oppholder seg i naborommet opplever ørkenklima og 55 stekende varmegrader.
Det er deres nye testmodul for 4x4 som byr på muligheter de ellers må reise langt for å oppleve.
Fleksibelt
Her kan de skape full snøstorm med 40 kuldegrader og vindhastigheter opp i 160 kilometer i timen. På den måten finner de ut hvordan bilen oppfører seg når luftinntak tettes av snø og is.
De 2,5 millioner dollar som ble investert, ble brukt til å oppdatere en eksisterende testmodul for mer ekstreme temperatursvingninger (-40º til +55º C).
4x4-modulen kan teste biler med svært kraftige motorer – inntil 355 hk på forhjulene og hele 660 hk på bakhjulene.
Giga-anlegg
Den ekstreme klimatesten er bare en av tusenvis av tester som foretas daglig i CTC, som er en del av FCA US’ hovedkvarter.
Ifølge FCA er dette bilindustriens eneste hovedkvarter der en bil kan gå fra de første skisser via prototyp til reklamekampanje – og alt annet i prosessen – under ett tak.
En grunnflate på 5,4 millioner kvadratfot gjør det til Nord-Amerikas største hovedkvarter, uansett bransje, med unntak av Pentagon, sier de også.
Her er noen fakta:
- Vindtunnelen kan generere hastigheter på inntil 257 km/t
- De 124 dyno-cellene er operative 24 timer i døgnet 7 dager i uken
- Senteret har vært operativt 24/7 siden åpningen i 1991
- Staben ved CTC er nå 14.000+, det høyeste antall noensinne