Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion
Porsche 911 S Center-Drive Conversion

Brukbar Porsche

Hvorfor i all verden tilbyr ikke Porsche dette selv? Her er en 911 med glimrende plass til tre personer.

Publisert Sist oppdatert

Det er mange attraktive biler som skal selges på Mecum-auksjonene i Monterey denne helgen.

En tiltalende Miura for eksempel, mengder av amerikanske V-åttere, og det som kanskje vil bli den siste av Steve McQueens spesial-riggede biler. Det er en Porsche denne gang, med hans helt tydelige «håndskrift». Han kjøpte vel aldri biler med standard-spesifikasjoner.

Men enda mer spesiell er denne 997-Porschen der noen har flyttet rattet til midten. Ikke bare at føreren da får en klar følelse av å kjøre noe McLaren F1-aktig – han kan også ha med seg to personer med lange ben – på hver sin side.

Håndarbeid
300 omhyggelige timer med skikkelig håndarbeid gikk med til å bygge om denne bilen, og den opprinnelige eieren har brukt 75.000 dollar på modifikasjonene – som imidlertid er enda mer omfattende enn bare senter-posisjonen.

Førersetet kan for eksempel sleides over til midten slik at inn- og utgang blir litt behageligere.

Akkurat denne har gått ca. 50.000 km, har en 3,8-liters H6 motor – 355 hk, og en sekstrinns automat. Og har vel egentlig et ganske beskjedent estimat i forhold til hva som er investert: $ 85.000-115.000.

«Dusinvare»
Det lave estimatet, fant jeg ut etterpå, kommer kanskje av at oppskriften ikke er unik. Allerede i 2012 møtte man en 911 Cabrio med en Centro 911-ombygging, akkurat som på denne.

Vi kan kanskje derfor regne med at den ikke er så eksklusiv som jeg trodde, ikke vet jeg hvor mange som har fått førerplassen flyttet – og for alt jeg vet ligger det en komplett ombyggingsbruksanvisning ute på nettet et sted.

Men jeg syns nå allikevel dette er en god idé. Å doble 911-kapasiteten høres da ut som en brukbar oppskrift?

Powered by Labrador CMS