-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mazda, ikke for oss
Mazda lanserer nå en alternativ toer i en del markeder. Men den kommer neppe til Norge.
Det er ganske mange bilkunder i verden som foretrekker kompakte sedaner fremfor tre- eller femdørs kombikupeer. Selv om slike er nær sagt ikke-eksisterende hos oss, trenger du bare reise til Syd- eller Øst-Europa for å se dem i hopetall.
De er også populære i flere raskt voksende markeder i Asia og Oseania, og derfor har Mazda funnet det smart å tilby sin nye Mazda2 som sedan.
I Australia, hvor vi har hentet Mazdas pressemelding fra, er prisen den samme enten du velger hatch (5-dørs) eller sedan.
Den samme strategien kjører den norske importøren for Mazda3, som tilbys i begge karosseriformer. Likevel velger bare hver sjette M3-kunde en sedan.
Fordelen med sedanen er selvsagt at du får et mye større bagasjerom.
Sedanen er nemlig 26 cm lenger enn kombien, og hele den ekstra lengden brukes i bagasjeavdelingen slik at den får en kapasitet på 440 liter i stedet for kombiens 280 liter.
I Australia tilbys Mazda2 med to nesten identiske 1,5-liters bensinmotorer, den ene med 80 hk / 139 Nm og den andre med 82 hk / 141 Nm. Begge kan kombineres med 6-trinns manuell eller automatisk girkasse.
Mazda regner med at rundt femten prosent vil velge sedan