-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Teknofest for arbeideren
Arbeidsjernet Land Rover Discovery kommer i helt ny utgave neste år. Den ligger an til å bli en skikkelig teknofest.
Dagens Discovery er en bil jeg liker veldig godt. En perfekt fotografbil (noe jeg har hatt anledning til å bruke den som ved et par anledninger).
Alt tenkelig fotoutstyr får plass, langturkomforten er upåklagelig, og ved å åpne bare bakvinduet kan man trygt sitte i bagasjerommet og knipse bilder av biler i fart.
Og skulle man ha behov for å komme seg frem i ulendt terreng, er Discovery en av de beste terrengbilene på markedet.
Fantastisk.
Men det er ikke til å komme unna at dagens Discovery begynner å bli gammel.
Discovery 4 er ikke mer enn seks år gammel, men den var bare en ansiktsløftet Discovery 3, som kom helt tilbake i 2004.
Med andre ord er egentlig dagens Discovery 11 år gammel. Da er det dags for utskifting.
Og etterfølgeren er ikke langt unna.
Våre spionfotografer har ligget på post i Spania og ventet iherdig for å knipse bilder av prototypene til Discovery 5, og ved første øyekast er det tydelig at Discovery blir langt mykere i linjene enn sine forgjengere.
Snuten skråner mer enn før, sannsynligvis både for å tekkes et potensielt designhungrig publikum, men også for å møte strenge kollisjonskrav.
Hekken er heller ikke like rak som på Disco 4, selv om maskeringsjobben til Land Rover-folka prøver å overbevise oss om noe annet.
Det vil ikke være et veldig sjokk om Discovery 5 ligner på en forstørret Discovery Sport. Plattformen er derimot hentet fra Range Rover og Range Rover Sport.
Men de virkelige nyhetene er teknofesten Land Rover legger opp til.
Under panseret skal Discovery 5 kunne tilbys med en hybrid drivlinje, kombinert med Jaguar/Land Rover-konsernets nye 2-liters Ingenium-motor.
Det skal likevel ikke skorte på offroad-egenskapene som Discovery er så kjent for.
For ekstra hjelp offroad vil Disco 5 sannsynligvis bli utstyrt med Land Rovers nye kamerasystem, som «ser gjennom» panseret. Dermed kan føreren se nøyaktig hvor bilen bør plasseres i terrenget.
Et avansert lasersystem skal også kunne scanne terrenget rundt bilen, og justere understell og motorkraft deretter.
Interiøret vil også preges av en stor berøringsskjerm i dashbordet, og et kraftig head-up-display – mens parkeringen av bilen kan foregå helt automatisk, selv uten at føreren sitter i bilen.
Som før vil nye Discovery være en syv-seter, og etter planen skal bilen lanseres i 2016.