-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford kjører fra Peugeot
Ford Focus ST har færrest hk, men er likevel klart mest sportslig i duell mot Peugeot 308 GTi.
Først publisert i Bil 4-2016.
Naturligvis handler dette om overskudd, overskudd av kjøreglede.
Ta standardutgavene av Ford Focus og Peugeot 308, to i utgangspunktet ganske kjøreglade kompaktbiler.
Hiv inn omtrent dobbelt så mye motoreffekt i hver av dem, la sportsavdelingene oppgradere understellet – og vips så stiller du i GTi-divisjonen og kan se fram til lange ekstraturer bare for hyggens skyld.
Enkelt sagt: Dette er champagne og kaviar til øl- og pølsepriser.
Naturligvis koster slike oppgraderinger en del ekstra lapper, men i forhold til utstyr og ytelser befinner Ford Focus ST og Peugeot 308 GTi seg fortsatt ganske langt unna prisen for en tilsvarende utstyrt premium tysker.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
- Poeng